H&M werkt samen met Zuid-Afrikaans label Mantsho

08-08-2019 (09:28) - Marketing

H&M lanceert in samenwerking met het Zuid-Afrikaans label Mantsho een limited edition collection. De collectie waarin de passie van ontwerpster Palesa Mokubung voor de Afrikaanse cultuur duidelijk terug te zien is, is verkrijgbaar vanaf 15 augustus op HM.com en exclusief in Rotterdam aan de Beurstraverse.
 
'Dit is mijn liefdesbrief van Afrika aan de wereld. Mijn samenwerking met H&M is een droom die uitkomt. Ik kan niet wachten om mijn passie en designs te delen met fashion-lovers uit de hele wereld', aldus Palesa Mokubung, Mantsho’s Head of Design.
 
Mantsho x H&M is een collectie die de elegantie en levendigheid van Afrika laat zien met moderne, edgy ontwerpen die bestaan uit vrouwelijke silhouetten en prachtige prints in een kleurenpallet van blauw, bruin en zwart, verschillende tinten roze en amberrood. Het is een samenstelling van key-items van de afgelopen drie collecties van Mantsho in combinatie met nieuwe prints die exclusief voor H&M zijn gemaakt. De prints zijn geïnspireerd op de Basotho-cultuur en werden vervolgens versmolten met de Mantsho-bloem, die haar broer ontwierp op basis van de illustratie van een gezicht. De collectie, die voor een groot deel in Zuid-Afrika geproduceerd en geprint is, bestaat uit veertien kledingstukken en negen accessoires, waaronder schoenen, oorbellen, kragen en tassen. 

Bureaus

Media

Economisch