Half miljoen views voor nieuwe spot Old Spice met Bol.com

12-06-2018 (14:22) - Marketing

In aanloop naar vaderdag hebben bol.com en Procter And Gamble de handen ineen geslagen voor een video, met Isaiah Mustafa in de hoofdrol. De acteur, die bekend is van de campagne ‘The Man Your Man Could Smell Like’ van verzorgingsmerk Old Spice, zet het vinden van een perfect vaderdagcadeau centraal. Op Facebook en YouTube heeft de video inmiddels al een half miljoen organische views opgeleverd.


Dries Poels, head of brand & marketing communications bij bol.com: “Twee merken vol eigenzinnigheid en humor, die de handen ineen slaan. Mooier kan het niet worden, al helemaal met zo’n legendarische man als Isaiah Mustafa in de hoofdrol. We zijn erg blij met het eindresultaat, maar vooral ook op deze unieke samenwerking.” 


Rene Edelenbosch, business leader skin & personal care bij Procter & Gamble: “Bol.com sluit qua humor en doelgroep naadloos aan op Old Spice. We waren dan ook beiden enthousiast over wat we samen konden maken rondom Vaderdag." 

 

handige tips

In de video, die ontwikkeld is door digital agency Dept, verschijnt de iconische ‘Old Spice Guy’ met een razendsnelle monoloog, die typerend is voor de campagnes van Old Spice. Vervolgens voorziet Mustafa de Nederlandse kijker in zestig seconden van de do's-and-don'ts op het gebied van vaderdagcadeaus.

 

credits

Verantwoordelijk bij klant: Dries Poels, Olav van Dam, Martine Kevelham (bol.com), Rene Edelenbosch, Melanie Bos (P&G)
Account: Thomas van Slooten
Creative director: Japie Stoppelenburg
Concept: Bas Heijnis & Bob Toorenaar
Project manager: Marjolein van Hemert
Productie: Mad Dog Video i.s.m Saatchi & Saatch IS
 


Bureaus

Media

Economisch