HEMA en de Bijenkorf maken als eerste gebruik van Dynamic Ads op Snapchat

29-06-2020 (14:54) - Marketing

Dynamic Ads (DPA), de feature voor real-time e-commerce advertenties die Snap in het najaar presenteerde, is nu ook in Nederland beschikbaar. Hema en de Bijenkorf zijn de eerste Nederlandse bedrijven die DPA hebben ingezet tijdens de testfase en ook adidas zette DPA in meerdere landen in, waaronder Nederland.
 
Met Dynamic Ads maken adverteerders real-time advertenties op basis van een productcatalogus. Deze catalogus kan honderdduizenden producten bevatten voor verschillende internationale markten. Een adverteerder selecteert de gewenste doelgroep en vervolgens bouwt Snap de ads in real-time. Verandert het productaanbod in de catalogus of shop, bijvoorbeeld door een aanpassing van de prijs of de beschikbaarheid, dan wijzigt de advertentie automatisch.
 
Zo kunnen merken hun producten en diensten op een professionele manier en in zeer eenvoudig aan te passen advertentie formats aan de consument tonen. Adverteerders besparen met het gebruik van DPA, een gratis toegankelijke feature, niet alleen veel tijd in het creatieve proces, maar maken ook het beheer een stuk eenvoudiger. Met DPA kunnen merken op een efficiënte manier meetbare ‘always-on’ campagnes uitvoeren. Snap werkt hiervoor samen met een ecosysteem van partners, waaronder 4C en Smartly.io

Bureaus

Media

Economisch