Hyundai gaat in zee met Vodafone

13-11-2018 (15:22) - Marketing

Hyundai wil klanten in Europa infotainment en onlinediensten aan kunnen bieden. Het bedrijf gaat in zee met Vodafone om dit in 2019 mogelijk te maken. 


Hyundai maakt daarbij gebruik van het Internet-of-Things-netwerk van Vodafone. Daardoor krijgen Hyundai-rijders toegang tot diensten als live traffic informatie, parkeer- en locatiediensten en voertuigdiagnostiek. Alle functies zijn met spraakcommando's te activeren. 


voortdurend vernieuwen

Volgens Stefano Gastaut, IoT Director bij Vodafone, heeft het telecombedrijf al ruime ervaring met het aanbieden van connected car-oplossingen aan de autoindustrie. 'Hierdoor kunnen autofabrikanten hun in-car technologie en klantervaring voortdurend vernieuwen in deze snel evoluerende markt.' 


Jungsik Suh, Senior Vice President ICT bij Hyundai, verwacht dat het systeem in de loop van 2019 in alle nieuwe Hyundai-modellen is ingebouwd. 'Daardoor hebben klanten altijd de meest accurate en relevante informatie bij de hand.' 


Bureaus

Media

Economisch