ICONIX Energy Drink bindt zich voor 9,5 jaar als sponsor aan Ajax

06-02-2019 (12:39) - Marketing

Sinds 1 januari 2019 hebben Ajax en ICONIX zich voor maar liefst 9,5 jaar aan elkaar verbonden middels het officiële sponsorschap. De samenwerking heeft als doel de nieuwe energiedrank te lanceren en bekend te maken bij de consument.


Met deze lange termijn verbintenis laat het merk, dat vanaf maart dit jaar in Nederland beschikbaar is, zien dat het niet zomaar een nieuwe energiedrank is. De unieke samenstelling, de uitgesproken visie over het gebruik van dit specifieke product, is de aanleiding voor Ajax om deze verbintenis aan te gaan. Waar ICONIX de nadruk legt op focus, doet Ajax dat op het creëren van toekomstige iconen. “Focus first, Legend later” is daarom het gezamenlijke motto. Het merk heeft zich tegelijkertijd ook verbonden aan Ajax eSports.


Menno Geelen
, CCO van Ajax: "Het verhaal en de ambitie van ICONIX spraken ons aan. Wij denken ook dat deze categorie functionele drankjes, waar veel over gesproken en geschreven wordt, een alternatief nodig heeft. ICONIX biedt een smakelijk, verantwoord en ander type energiedrankje en onderscheidt zich met zogeheten focused energy in plaats van alleen maar meer energie. We zijn content met deze langdurige overeenkomst, met een looptijd van liefst 9,5 jaar. Dit geeft de ambitie van ICONIX weer en spreekt bovendien vertrouwen naar elkaar uit.”


Matthijs van Zanten
, Managing Director van ICONIX: “ICONIX Energy Drink is een slimme en moderne energiedrank dat ontwikkeld is met als doel optimaal in te spelen op de veranderende behoeftes van de bewuste, actieve en ambitieuze consument. Het is een energiedrank waarbij wij er alles aan hebben gedaan om een beter alternatief op de markt te brengen. Zoals bijvoorbeeld het feit dat wij met slechts 5.6 gram suiker per 100ml de ideale koolhydraatoplossing voor sporters benaderen. Vitamine B6 is bewust weglaten omdat dit als één van de weinige vitamines niet te veel geconsumeerd mag worden. Uiteindelijk is ons doel om mensen te stimuleren bewuster en gerichter om te gaan met hun eigen energie”.

 

Bureaus

Media

Economisch