IKEA en Hasselblad lanceren collectie van prijswinnende fotografen

12-02-2018 (13:18) - Marketing

IKEA introduceert in augustus een bijzondere fotocollectie in samenwerking met het Zweedse cameramerk Hasselblad en zeven topfotografen. Dit kondigde IKEA’s Head of Design Marcus Engman vandaag aan tijdens het Madrid Design Festival.


De NORRHASSEL collectie bestaat uit acht foto's gemaakt door fotografen die eerder de Hasselblad Master Award wonnen. De NORRHASSEL collectie maakt kunst van topfotografen toegankelijk voor een breed publiek.
 

emotionele waarde

Uit het 'Life at home-onderzoek' van IKEA blijkt dat mensen de emotionele waarde van objecten steeds meer waarderen. Dit geldt met name voor millennials, die het belangrijk vinden om een uniek huis te hebben. Daar speelt kunst een belangrijke rol in: kunst roept emoties op en maakt een huis persoonlijk. Marcus Engman: "We weten hoe belangrijk het is voor het geluk en welzijn van mensen om toegang te hebben tot kunst. We lanceren deze collectie om creativiteit te prikkelen en om mensen na te laten denken over het type kunst waarmee zij zich thuis willen omringen.” 


prijswinnende fotografen

De NORRHASSEL collectie bestaat uit werken van de prijswinnende fotografen Lars van de Goor (Nederland), Dmitry Ageev (Rusland), Hans Strand (Zweden), Bára Prášilová (Tsjechië), Ali Rajabi (Iran/VS), Tom D. Jones (België) en Joachim Schmeisser (Duitsland). "We willen onze liefde en passie voor fotografie delen met de wereld en een breder publiek de kans geven om werken van deze topfotografen te ontdekken. Met de NORRHASSEL collectie willen we mensen inspireren en fotografie van wereldklasse in hun dagelijks leven brengen", aldus Bronius Rudnickas, Marketing Manager van Hasselblad.

 


Bureaus

Media

Economisch