IKEA richt showroom in op basis onderzoek bij mensen thuis

14-08-2018 (09:42) - Marketing

Om te onderzoeken wat belangrijk is voor het woonplezier van bewoners, gaan teams van de IKEA-winkels regelmatig op bezoek bij mensen thuis. Op basis van deze huisbezoeken in bijvoorbeeld de provincie Utrecht hebben de interieurontwerpers verschillende woonkamers in de vernieuwde showroom ingericht.


Carolien Hulstman-de Wit van IKEA Utrecht: "We hebben dankzij onze huisbezoeken diepe kennis van het lokale en regionale leven thuis en stemmen ons aanbod in de winkel af op de (woon)dromen, behoeften en wensen van onze klanten, zodat we zoveel mogelijk mensen kunnen helpen bij het creëren van een beter dagelijks leven thuis." De kamers zitten bovendien vol slimme woonoplossingen om optimaal gebruik te maken van de ruimte. 

 

leefruimtes nagebouwd

De Utrechtse bezoeker ziet in de vernieuwde showroom elementen terug die de huizen in de regio typeren. Zo is in verschillende interieurs in de showroom een open haard gemaakt, omdat één op de tien woningen in de regio dit heeft. Daarnaast heeft bijna 60% van de huishoudens in Utrecht heeft een opbergruimte onder de trap, vaak in gebruik als provisiekast.


Eenderde van alle huishoudens in de regio bestaat uit appartementen, waarvan 90% een balkon of buitenruimte heeft. Ook daar speelt IKEA Utrecht op in. Herkenbare Utrechtse leefruimtes zijn nagebouwd in de showroom, van een woonboerderij op het platteland tot een compacte stadswoning op Kanaleneiland en een studentenkamer in de oude binnenstad.


Bureaus

Media

Economisch