ING viert Pride Amsterdam met campagne 'Laat zien wie je bent'

30-07-2019 (09:45) - Marketing

De ING is ook dit jaar weer ‘trotse’ partner van Pride Amsterdam.  Zo zijn de website, de social mediakanalen en de bankieren app voor de gelegenheid in regenboogkleuren gegoten en kunnen ING-klanten een speciaal voor Pride ontworpen betaalpas aanvragen. De ‘Laat zien wie je bent’ campagne is ook op straat, op Schiphol én op ING-geldautomaten en in alle ING-kantoren in Nederland zichtbaar. 

Op zaterdag 3 augustus vaart ING voor de veertiende keer mee met de Canal Parade, het hoogtepunt van Pride, waarop medewerkers van de bank een show geven. De aankleding van de boot en de outfits van de dansers sluiten aan op het Pride thema van 2019: ‘Remember the past, create the future’.
 

Coming Out Day

De ING ondersteunt dit jaar voor het eerst het COC voor Coming Out Day. Het COC zet zich onder andere in voor een veilige omgeving voor lhbti-jongeren op middelbare en mbo-scholen. Uit onderzoek blijkt dat één op de drie lhbti-jongeren zich onveilig voelt op school. Scholieren binnen het COC-netwerk worden gestimuleerd om op 11 oktober, samen met de schoolleiding, de regenboogvlag te hijsen als blijk van acceptatie. Volgende week verschijnt op het YouTube-kanaal van ING Nederland een video waarin een middelbare scholier vertelt waarom het zo belangrijk is dat deze vlag op zijn school gehesen wordt.
 

Bureaus

Media

Economisch