Jumbo lanceert vegetarisch huismerkassortiment

12-10-2017 (11:36) - Marketing

Vanaf nu kunnen mensen die boodschappen doen bij Jumbo kiezen uit veertig verschillende vegetarische huismerkproducten. Jumbo Veggie Chef moet voldoen aan de groeiende behoefte aan alternatieven voor vlees of vis.

 

Veggie maandag

Met name de groep flexitariërs blijft groeien, zo constateert de supermarktketen. Reden genoeg om naast het aanbieden van vegetarische producten de Veggie maandag in te voeren: een dag in de week dat er geen vlees of vis wordt gegeten. In het Hallo Jumbo Magazine en online bij de recepten op Instagram zijn voortaan op de maandag vegetarische recepten te vinden. 
 

Green Protein Alliance

Veggie Chef en de Veggie maandag zijn producten van de Green Protein Alliance (GPA), waar de Jumbo zich dit jaar bij aansloot. De supermarktketen werkt door deze Alliance samen met andere aanbieders en producenten van plantaardige eiwitten om tot een duurzamer voedselsysteem te komen waarin plantaardige eiwitten een voor de hand liggende keuze zijn. 
 

Bureaus

Media

Economisch