Jury Coolest Dutch Brands 2017 wikt en weegt

06-02-2018 (17:52) - Marketing

De verkiezing Coolest Dutch Brands 2017 nadert zijn ontknoping: de stemmen van de 45 koppige vakjury van creatives en strategen worden as we speak geteld en door de juryvoorzitters gecontroleerd. Donderdag 8 februari wordt bekend gemaakt welke 6 merken op  15 februari in de halve finale gaan pitchen in de live jurering bij de Persgroep in Amsterdam. Dan ook zullen de drie finalisten bekend worden gemaakt die op 20 maart opgaan voor de Coolest Dutch Brand Award 2017.


Coolest Dutch Movie 

Ondertussen zijn bij FONK de voorbereidingen voor de Finale & Afterparty op 20 maart aanstaande in volle gang. Made.for.Digital verzorgt de zinderende Coolest Dutch Movie en de afterparty is in handen van MassiveMusic


recap

Nog even een recap: FONK heeft in 2017 maandelijks een merk gekozen tot Coolest Dutch Brand van de Maand. Het thema van dit jaar draait om 12 merken met een lange traditie die dankzij  innovatie en uitgekiende marketing, opnieuw aan een opmars zijn begonnen, waardoor zij ook jonge(re) generaties aanspreken en aan zich binden. Inmiddels is het juryproces in aanloop naar finale en feest op 20 maart in volle gang, terwijl ontwerper Robert Bronwasser nauwkeurig toeziet op de fabricage van dè Coolest Dutch Brand Award 2017.


genomineerde merken 2017

De genomineerde merken van 2017 zijn: GazelleJOZOSOA AidsNederlandHeinekenRemiaEftelingHEMAten CateNaturalis, NS en COOP en Spinnin’ Records.
 

de jury 

Rob Benjamens (voorzitter)
Olaf Litjens (voorzitter)
Perre van den Brink (Virtue)
Bas Welling (WeFilm)
Eugene Bay (VBAT)
Taco Schmidt (Qindle)
Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer)
Brian Hirman (Goud Uberconnected)
RAmon Mesman (Talpa Content)
Inge Ligthart (Dawn)
Jelle Kolleman Made.for.Digital)
Annette Menheere (Grey)
Jan-Willem Brüggenwirth (de creatieve directie)
Mike Dijkstra (Globrands)
Jur Baart (Fitzroy)
Ronald van der Schaik (Kaliber)
Maarten de Vries (Digital Agency Group)
Klaas Weima (Energize)
Ivo Janssens (Audax)
Marco Gijsen (BrandDeli)
Marcel van Wing (ALFRED)
Jeroen van Eck (Joe Public)
Ivo Roefs (DDB & Tribal)
Mariska Kloezen (Cheil Amsterdam)
Frans Brand (Group for Brands)
Rik Heijmen (Kokoro)
Michael Vromans (DPDK)
Rob Koghee (New Skool Media)
Marcel van der Heijden (a friend of mine)
Ingeborg Steenman (Sanoma)
Paul Kroef (ARA)
Kees-Jan Rozestraten (De Combinatie van Factoren)
Martijn de Beijer (CHUNK)
Philip Kok (The Valley)
Meindert van der Heuvel (Interbest)
Max Verheul (OMS)
Nico Hilhorst (M2Media)
Marcel Verhaaf (Anthem)
Gesina Roters (Day)
Radjen van Wilsem (CS Digital)
Maira Evers (The Gardeners)
Willem-Albert Bol (de Persgroep)
Hans Molenaar (Beeckestijn)
Christian van Santen (Van Santen Netwerk)
Ravi Amaratunga (We Are Pi)
Pieter Steenaert (BRUM).
 

Finale, uitreiking & afterparty

Wil je ook bij de finale en de uitreiking zijn? Volg FONK èn je mail de komende weken voor tickets.

Bureaus

Media

Economisch