Kampioenen Amsterdam ingezet voor Champion

24-05-2018 (11:34) - Marketing

Champion, het Amerikaanse sportswear brand viert de opening van zijn de nieuwste flagshipstore in Amsterdam met de campagne ‘Champions of Amsterdam’. Daarvoor werd de artiest Yousef Gnaoui ingeschakeld om een gedicht te schrijven over zijn Amsterdam. Yousef is onder de naam Sef onder meer bekend van de hit ‘De Leven.'


Met de Champions of Amsterdam campagne wil Champion de stad vieren met de mensen die deze stad maken tot wat zij is. Zoals bijvoorbeeld met Sef, en mensen als Jamairo Nawaz, bekend als DJ Mairo Nawaz, een bekend gezicht van de club De School. Samen met portretfotograaf Dennis Branko selecteerde Jamairo nog acht jonge Amsterdamse ‘Champions’, waaronder Morrison Schiffmacher, net als haar wereldberoemde vader een gerespecteerd tattoo artist, en de gevierde rapper slash style icon Samuel Sekyere, ook wel bekend als Bokoesam uit de stal van Top Notch.

 

eigen wijk

Dennis Branko’s portretten van deze ‘next generation’ Amsterdamse kampioenen, geschoten in hun eigen wijk, maken deel uit van de Champions of Amsterdam campagne en zullen onder meer te zien zijn in de nieuwe Champion flagshipstore.

 

artistieke vrijheid

In Champion’s nieuwe Amsterdamse flagshipstore komt ook een installatie met artwork van Gilles de Brock. De serie autonome werken die deze kunstenaar special voor de Champions of Amsterdam campagne maakte zal binnenkort online en in printmedia opduiken. Gilles de Brock werkt alleen voor klanten die hem de artistieke vrijheid geven om te experimenteren en zo de grenzen op te zoeken van de verschillende media die hij gebruikt.

 

creative space

De nieuwe Champion flagshipstore in Amsterdam wordt een winkel waar fans speciale edities kunnen scoren, evenst gaan bezoeken en waar verschikkende samenwerkingen en specials te zien zullen zijn. De marketing van de nieuwe winkel was in handen van Mr Wix, DJ en algemeen creatief. 

Champions of Amsterdam by Niels van den Top & Yousef Gnaoui from Ganbaroo PR PR on Vimeo.


Bureaus

Media

Economisch