Kings of Indigo genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2018

25-09-2018 (09:17) - Marketing

Denim-merk Kings of Indigo heeft vanaf de introductie heeft ingezet op duurzaamheid. Door te beginnen met het materiaal, en dan pas te bedenken welke trendgevoelige mode ermee gemaakt kan worden. Die werkwijze resulteerde in hectische jaren, ook voor ondernemer Tony Tonnaer, die kort recent opmieuw meerderheidsaandeelhouder werd. Doorzettingsvermogen, dat een Coolest Dutch Brands 2018 nominatie waard is.


Tony Tonnaer: ‘Voor ons is geloofwaardigheid heel belangrijk: hoe meer je schreeuwt, hoe minder geloofwaardig je als merk bent. Een vergelijkbaar probleem hebben de social media ook; consumenten vertrouwen het allemaal niet meer zo.  Wat verder opvalt, is dat ouderwetse mond-op mondreclame het heel goed voor ons doet. Zonder ooit promotie gemaakt te hebben in de VS, is het nu al een derde van onze totale afzetmarkt' 
 

over Coolest Dutch Brands 2018

Welk merk is het meest sustainable? Dat is de grote vraag bij de tweede editie van Coolest Dutch Brands. Na een eerste knallende editie van Coolest Dutch Brands 2017, geeft FONK dit jaar het podium aan duurzame merken. In 2018 selecteert de redactie van Fonk maandelijks een actueel sustainable brand van Nederlandse origine die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen. Begin volgend jaar kiest de verse vakjury van 45 creatives en strategen uit de 12 genomineerde merken hét winnende merk van 2018.

Tot nu toe nu genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2018: Tony’s Chocolonely, Picnic, PLUS, Bunq, Marie-Stella-Maris, ASN Bank, Vandebron, De Vegetarische Slager en Kings of Indigo.  


Lees het volledige interview met Tony Tonnaer in de nieuwe editie van FONK magazine


Bureaus

Media

Economisch