Klarna lanceert Comparison Shopping Service in Europa

15-06-2021 (10:19) - Marketing

Klarna lanceert in 21 landen een nieuwe dienst: de Comparison Shopping Service (CSS). Klarna CSS biedt Klarna’s retailers in heel Europa een veel groter klantenbereik, een hoger rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) en bovendien meer traffic van consumenten met een hoge koopintentie. Klarna’s vergelijkingssite zal daarnaast nieuwe mogelijkheden bieden voor merken om de surfende consument te bereiken met hun producten.

"We zijn erg trots op de lancering van de Klarna Comparison Shopping Service. Met deze nieuwe oplossing stellen we retailers in staat hun Google-advertenties met productvermeldingen efficiënter weer te geven. Concreet betekent dit dat we retailers een effectievere en goedkopere manier kunnen bieden om hun klantenbereik te vergroten en een hogere conversie te realiseren. Hierdoor wordt het rendement van de advertentie-uitgaven gemaximaliseerd", vertelt David Sandström, CMO van Klarna.
 

Hoe werkt het?

Het CSS-programma is ontwikkeld door Google om zoekresultaten voor zogeheten Product Listing Ads (PLA's) te kunnen diversifiëren. Een partner van CSS kan de publicatie van een advertentie via Google faciliteren en fungeert als schakel tussen de adverteerder (de retailer) en Google. In tegenstelling tot andere spelers op de markt biedt Klarna CSS deze PLA-hosting aan tegen een klein vast maandelijks tarief. Door over te stappen op Klarna CSS kunnen retailers tot 20 procent besparen op de ‘cost per click’ (CPC) doordat er geen tarief van Google CSS in rekening wordt gebracht. Klarna plaatst de producten van retailers daarnaast in een productoverzicht op haar vergelijkingssites om de zichtbaarheid van merken en hun bereik onder klanten verder te vergroten.
 
Klarna Comparison Shopping Service is beschikbaar in Nederland, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

Bureaus

Media

Economisch