KLM introduceert digitale inpakassistent

14-12-2017 (10:12) - Marketing

Vliegmaatschappij KLM gaat mensen helpen met het inpakken van de koffers. Vandaag lanceert het bedrijg een intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent op Google Home.

 

Blue Bot

De servicebot heet BB, een afkorting voor Blue Bot, en geeft persoonlijk advies over wat mensen mee moeten nemen op reis op basis van hun bestemming, duur van de reis en het weer op de plek van bestemming. Met een slimme luidspreker kan Google Home de opdrachten aannemen door middel van spraaksturing. 
 

zelflerend

De nieuwe AI service is het resultaat van zowel eigen als externe technologie. De service en de campagne zijn ontwikkeld in samenwerking met creatief digitaal bureau CODE D’AZUR. Volgens KLM is de bot behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd. En ze heeft zelflerend vermogen, hoe vaker je haar hulp inschakelt, hoe persoonlijker het advies wordt. 
 

Bureaus

Media

Economisch