KLM lanceert intelligente Care Tag voor reizigers in Amsterdam

04-07-2017 (19:26) - Marketing

KLM biedt passagiers die in september Amsterdam bezoeken een handige gadget: de KLM Care Tag. Dit intelligente bagagelabel geeft reizigers automatisch gesproken tips over de stad, gebaseerd op de plek waar ze zich op dat moment bevinden. De tag is speciaal ontwikkeld voor KLM en bevat een offline GPS-module en een luidspreker.


Terwijl je op je gemak door de stad wandelt of fietst, krijg je zo de juiste tip op de juiste plek en op het juiste moment. KLM heeft haar toegewijde crew tips laten inspreken, gekoppeld aan locaties door heel Amsterdam waar toeristen wel wat assistentie kunnen gebruiken. Bezoekers kunnen de Care Tag eenvoudig aan hun bagage of kleding bevestigen.

persoonlijke tips 
De ontwikkeling van een apparaatje waarmee de service van de bemanning niet meer beperkt blijft tot in het vliegtuig en op de luchthaven, past perfect bij het streven van KLM om de meest klantgerichte luchtvaartmaatschappij van Europa te zijn (zijn we dit? Of willen we dit zijn?). De KLM Care Tag bevat honderden praktische tips in Amsterdam. En dan gaat het niet om de standaard toeristische tips, maar om handige kennis, zoals welke kruispunten het drukst zijn, waar je je fiets zou moeten stallen en hoe je hem goed op slot zet, en waar je op je hoede moet zijn voor zakkenrollers. Daarnaast geeft de Care Tag ook luchtigere tips over plekken om gratis de plaatselijke keuken te proeven, waar de mooiste streetart te vinden is of over de beste adresjes om een fiets of boot te huren. Met de Care Tag heb je altijd iemand bij je die veel weet van de stad.

eigen ervaringen
DDB & Tribal Amsterdam heeft de caretag voor KLM ontwikkeld. Ed van Bennekom, Creative Director: “De Care Tag is geïnspireerd op onze eigen ervaringen. Ik ben geboren en getogen in het centrum van Amsterdam en heb de stad door de jaren ontzettend zien groeien. Vroeger noemde ik Amsterdam een internationaal dorp, maar de afgelopen tien jaar is het een serieuze wereldstad geworden. De meeste toeristen zien Amsterdam als één groot museum, en besteden geen aandacht aan wat er om hen heen gebeurt, wat vaak leidt tot vervelende situaties voor bezoekers en inwoners van de stad. Wij denken dat de Care Tag echt een toegevoegde waarde heeft en het makkelijker maakt voor mensen om Amsterdam te verkennen.


beperkt beschikbaar 

De KLM Care Tag kan alleen in september gratis besteld worden online voor passagiers die naar Amsterdam reizen. Passagiers met een geldig ticket kunnen de Care Tag eenvoudig bestellen, maar beschikbaarheid is beperkt. De eerste batch Care Tags zal alleen in het Engels beschikbaar zijn, maar later dit jaar zal de Care Tag ook uitgebracht worden in het Chinees, Portugees, Duits en Russisch. 


Bureaus

Media

Economisch