KnutselPiet van Intertoys helpt kinderen via Google Voice-Assistent

16-11-2020 (08:30) - Marketing

Sinterklaas is dit weekend weer in Nederland aangekomen. En omdat kinderen dit jaar weinig momenten hebben om de goedheiligman in levenden lijve te ontmoeten, zijn de Pieten druk in de weer geweest met een alternatief. Speciaal voor KnutselPiet ontwikkelde Intertoys samen met Merkle Nederland een voice-applicatie voor de Google Assistent. Hiermee kunnen kinderen elke avond aan de slag om iets moois te maken voor de Sint: knutselwerken, tekeningen en rijmpjes.
 
Met het commando ‘praat met Intertoys KnutselPiet’ wordt de voice action geactiveerd. Als de opdracht is uitgevoerd, worden de creatieve werkjes opgehaald door de Pieten. De mooiste werken die ook zijn gedeeld via social media, komen terecht bij Sinterklaas.
 
De voice action is de eerste van Intertoys. Verantwoordelijk hiervoor is Sabine Winter (marketing & communicatie). Vanuit Merkle zijn Zeb van de Ven (development), Wouter Hosman (head of innovation) en Serge van Marion (creative direction) verantwoordelijk. Customer Experience Management (CXM) agency Merkle werkt al geruime tijd voor Intertoys op het gebied van paid media & advertising. En nu dus ook in combinatie met CRM en CX.
 

Over Merkle Nederland

Merkle is een toonaangevend Customer Experience Management (CXM) bureau en gespecialiseerd in het leveren van unieke, gepersonaliseerde klantervaringen over platformen en apparaten heen. Altijd gedreven door data, ondersteund door technologie, bewezen door prestaties en gevoed door creativiteit. Merkle heeft ruim 50 vestigingen en 9600 medewerkers over de gehele wereld en is onderdeel van dentsu. In Amsterdam en Rotterdam werken meer dan 285 mensen voor toonaangevende klanten zoals Microsoft, HEMA, NS, Marktplaats, Vodafone, BMW, Air France-KLM, Pathé, Burger King en Corendon. Het bedrijf is strategische partner van o.a. Google, Adobe, Salesforce, Bol.com en Selligent.www.merkle.nl
 

Bureaus

Media

Economisch