KPN en KNVB verlengen partnership tot 2023

30-07-2021 (10:40) - Marketing

KNVB en KPN hebben de jarenlange samenwerking opnieuw verlengd. Vandaag werd dit met een symbolische video kenbaar gemaakt waarin honderden Oranje-ballen bezorgd werden bij KPN.

“KPN is een gewaardeerde partner en heeft de afgelopen jaren het voetbal verder vooruit geholpen”, zegt Jean Paul Decossaux, directeur commercie van de KNVB. “Ik denk dan aan het verbinden van voetballers en fans en zeker ook aan innovatie zoals de connectiviteit van de VAR-ruimte op de KNVB campus in Zeist. Daarnaast maakt het management van onze nationale teams meer en meer gebruik van de KPN Data Services Hub die hen van relevante informatie over de prestaties van de spelers voorziet. Mede vanwege dit soort innovaties vind ik het prachtig dat we ook de komende jaren blijven samenwerken, zowel in de top- als breedtesport.”
 
Ook KPN is blij met de verlenging. “We blijven de KNVB trouw en zetten in op een nog bredere samenwerking ”, zegt Mark Versteegen, directeur sponsoring bij KPN. “Als netwerk van het Nederlandse voetbal zijn wij er natuurlijk voor Oranje en de OranjeLeeuwinnen. Meer nog dan in het verleden richten we ons ook op nieuwe ontwikkelingen zoals E-sports en gaming met onze samenwerking met E_Oranje. Daarnaast gaan we samen met de KNVB intensief samenwerken met het KPN Mooiste Contact Fonds door kwetsbare groepen te laten genieten van het Nederlandse voetbal.”
 
Vanuit de samenwerking met de KNVB laat KPN zijn klanten op verschillende manieren de sport ontdekken: met gratis wedstrijdkaarten, 'Trainen als Oranje'-voetbalclinics op de KNVB Campus en verschillende winacties. Op de ‘Oranjepleinen’, de plekken waar supporters samenkomen voor wedstrijden, organiseert KPN diverse sportieve activiteiten. 

Bureaus

Media

Economisch