Longlist ShopWatch Challenger Award 2019 bekend

18-03-2019 (10:00) - Marketing

Op 16 april wordt tijdens het GUC BEATS-event de ShopWatch Challenger Award uitgereikt. De challengers zijn de afgelopen twee jaar geselecteerd uit vernieuwende en relevante winkel- en merkformules door een team van specialisten van GUC Agency en FONK-hoofdredacteur Nicolette Hulsebos. Zij hebben zich in 2017 en in 2018 gepresenteerd in de maandelijkse ShopWatch-vlogs op fonkonline. De tien winkelformules die het meest werden bekeken en gedeeld, zijn inmiddels bekend en hebben een plek veroverd op de Longlist.  Dit zijn ze:


Chateau Amsterdam

Frietboutique
Hutspot
KiK
Koopjesdrogisterij.nl
Leeslounge
MADE.COM
Polette
Schoolcampus
Warentuin


Vakjury

De komende weken buigt de Vakjury zich over de Longlist en wordt via een schriftelijke stemronde de Shortlist van 5 merken samengesteld die op 4 april bekend zullen worden gemaakt op fonkonline. De Vakjury is samengesteld uit de marktleiders die zich de afgelopen twee jaar als counterpart van de challengers hebben gepresenteerd in FONK magazine. De vijf genomineerde merken presenteren zich op 16 april in een powertalk van tien minuten aan Vakjury en Publieksjury. Na de de presentatie- en vragenrondes trekt de jury zich terug om aan de hand van drie criteria te bepalen welk merk volgens hen de titel ShopWatch Challenger Award 2019 verdient.


Criteria

De drie criteria op basis waarvan de jury tot de winnende keuze komt, zijn:

In hoeverre is het merk echt anders/vernieuwend
Wat is de toegevoegde waarde van het merk voor de branche en voor de consument?
Is er sprake van een uitgekiend marketing-concept waarmee de consument aantoonbaar wordt bereikt?


Na afloop van de stemming wordt op 16 april 2019 tijdens het GUC BEATS-event bij GUC Agency de ShopWatch Challenger Award 2019 uitgereikt. De winnaar ontvangt een award en een main feature in FONK magazine.

 


 



 

 


Bureaus

Media

Economisch