Mannelijke millennial belangrijke fashion-influencer

12-12-2017 (10:49) - Marketing

Fashion is anno 2017 geen volledig vrouwelijke aangelegenheid. Uit het nieuwe fashionbranche onderzoek van BrandDeli* blijkt dat de man een interessante doelgroep is, met name onder millennials. Dit gaat zelfs zo ver, dat deze groep vaak wordt gezien als fashion-influencer. 
 

awarenessfase

Eén op de vier mannelijke millennials volgt de laatste modetrends en wordt gezien als influencer. Hiermee is deze groep erg belangrijk in de awarenessfase. Uit het onderzoek blijkt ook dat de modewebshop aan populariteit wint. Vooral in de fase waarin de consument zich wil oriënteren op het aanbod. De fysieke modewinkel behoudt de belangrijkste rol in de awarenessfase. 
 

online

In de koopafweging spelen met name prijs, pasvorm en kwaliteit een belangrijke rol. Bij vrouwen zijn pasvorm en kwaliteit het belangrijkst. Daarnaast blijkt ook uit dit onderzoek dat de populariteit van online shoppen blijft toenemen, hoewel 96% van de consumenten nog steeds (ook) kleding koopt in een fysieke winkel. 
 

Bureaus

Media

Economisch