Meer uitgaven bij online bestellingen moederdagcadeaus

04-05-2021 (10:48) - Marketing

60% van de Nederlanders viert Moederdag, zag Fleurop. De meeste cadeaus worden online besteld, en daar wordt met zo'n vijf euro verschil ook beduidend meer uitgegeven aan een cadeau dan in een fysieke winkel. Waarschijnlijk geen verrassing, maar bloemen zijn favoriet.
 
Slechts 17% van de ondervraagden geeft aan op Moederdag ook zijn of haar partner te verrassen. Schoonmoeders delven met 13% het onderspit.
 

Cadeaus

Gemiddeld geven we dit jaar zo'n €22,- uit aan een Moederdagcadeau. Van de mensen die Moederdag vieren koopt 58% hun cadeau online. Waar de gemiddelde besteding in fysieke winkels circa €19,70 bedraagt, is dit online bijna € 25,00. Een grote meerderheid van 55% vindt bloemen het meest passende cadeau voor Moederdag, gevolgd door drogisterijartikelen (33%). Met 9% komen boeken en tijdschriften op de derde plaats, huishoudelijke apparaten zijn met 3% het minst populair.
 

Moederdagdrukte

"We maken ons op voor een drukke Moederdag", vertelt Leonie van Zante, marketingspecialist bij Fleurop Nederland. "Sinds de start van de coronapandemie ruim een jaar geleden is de vraag naar bloemen meer dan verdubbeld. Om het aantal orders in goede banen te leiden, kopen bloemisten extra bloemen in en hebben we een flink aantal bezorgers paraat staan. En bezorgen doen we ook óp zondag 9 mei."

Bureaus

Media

Economisch