Nationale Week Zonder Vlees bereikt 7,5 miljoen Nederlanders

18-06-2019 (12:59) - Marketing

De tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees vond dit jaar plaats van 11 tot en met 17 maart. 57.600 Nederlanders hebben zich via de website ingeschreven om mee te doen, de campagne heeft daarentegen nog een veel groter effect gehad. Volgens cijfers van onderzoeksbureau Blauw hebben 7,5 miljoen Nederlanders iets van deze editie meegekregen.


57.600 Nederlanders schreven zich via de website in om mee te doen en een week geen vlees te eten. Samen bespaarden zij 7.5 miljoen liter water (660 dagen non-stop douchen), 4.4 miljoen kilometer autorijden aan CO2-uitstoot (110 rondjes om de aarde) en 44 duizend kilo dierenvlees (8 mannelijke savanne-olifanten).


Om de verdere betrokkenheid van Nederlanders bij de campagne te meten, heeft Onderzoeksbureau Blauw onderzoek gedaan naar de bekendheid van de Nationale Week Zonder Vlees, onder een representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking. Hieruit is gebleken dat vier op de tien Nederlanders (43 procent) zeker weet iets te hebben gehoord over de Nationale Week Zonder Vlees. De helft van deze Nederlanders is ook daadwerkelijk van plan om in de toekomst minder vlees te gaan eten.


nog steeds nodig

Initiatiefnemer Isabel Boerdam: 'We zijn blij om te zien hoeveel Nederlanders we bereiken met deze campagne, maar zo lang er door veel Nederlanders nog steeds dagelijks vlees gegeten wordt, is deze week nog steeds hard nodig. Wij bereiden ons dus alvast voor op komend jaar, dan vindt de Nationale Week Zonder Vlees plaats van 9 tot en met 15 maart!'


Bureaus

Media

Economisch