Nederlanders zijn Europa's op één na gelukkigste shoppers

14-01-2022 (11:00) - Marketing

Blue Monday, dit jaar 17 januari, lijkt het niet voor iedereen een sombere dag te worden: ruim de helft van de Nederlanders (51%) verwacht geen last te hebben van Blue Monday-blues, blijkt uit onderzoeksresultaten van de Happy Index* van Manhattan Associates. Bijna een kwart (23%) vreest wel voor een dip en nog eens een kwart (26%) is neutraal.
 
Bijna de helft van de Nederlanders (45%) denkt opgevrolijkt te kunnen worden door winkeliers wanneer zij speciale kortingen aanbieden.
 

Dat Nederlanders blij worden van shoppen (het liefst met korting) wordt meermaals bevestigd in de Happy Index. Nederlandse consumenten beoordelen het gevoel dat zij hebben tijdens het winkelen met een 7,5. Het ultieme geluksmoment wordt ervaren bij het ontvangen van een bestelling, dit moment wordt op een geluksschaal van 1 tot 10 beoordeeld met een 8,2. Alleen Italianen lijken iets happier dan Nederlandse shoppers: zij beoordelen hun shopervaring gemiddeld met een 7,6.
 
 

 


Bureaus

Media

Economisch