Nextail en Publitas komen met eerste ‘real time’ reclamefolder

11-07-2017 (10:07) - Marketing

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, brengt vandaag in samenwerking met Publitas een innovatieve technologie op de markt waarmee de eerste, volledige ‘real time’ reclamefolder een feit is. Volledig dynamisch gegenereerde content in online reclamefolders wordt hiermee toegankelijk voor retailers en maakt online communicatie naar klanten actueler, persoonlijker en waardevoller dan ooit.
 

Met deze innovatie van volledig dynamisch gegenereerde folder(pagina’s), ontwikkelt de online reclamefolder zich tot een real time, data gedreven folder waarin de klant centraal staat. De technologie werd door Nextail getest op de website van online winkelformule Cook&Co en gaat vandaag officieel live in de webshop van Blokker.nl. Dit najaar wordt de dynamische folder ook uitgerold bij de winkelformules Xenos, Intertoys (Intertoys, Bart Smit en Toys XL) en Leen Bakker.

dynamische content
Met de dynamische folder kunnen retailers de steeds grotere groep van online klanten beter van dienst zijn. Zo kan Blokker vanaf vandaag onder meer dynamic pricing toepassen en direct inspelen op de actuele voorraden van het online productassortiment. In geval van out of stock biedt deze ontwikkeling retailers de mogelijkheid alternatieve opties te kunnen aanbieden aan de klant. Wanneer bijvoorbeeld de Philips Senseo in het zwart tijdelijk niet op voorraad is, kan Blokker haar klanten hetzelfde product in andere kleuren aanbieden in de folder. De mogelijkheden zijn oneindig en hiermee ook de commerciële slagkracht. Met de dynamische folder kan er snel worden ingespeeld op het mooie weer met barbecues of zwembaden op extra pagina’s binnen de folder. Ook speciale, thematische uitgaven behoren tot de mogelijkheden.
 
klantbehoefte centraal
De wereld wordt steeds meer bepaald door nieuwe technologieën. Dat heeft tot gevolg dat de consument ook andere wensen heeft. Klanten verwachten een gepersonaliseerde folder waarin ze snel en makkelijk de producten vinden waar zij eerder naar op zoek zijn geweest en geïnspireerd raken door alles wat hier goed op aansluit. Daarbij zijn zij niet geïnteresseerd in spam. Nextail volgt data gedreven voor Blokker de online bewegingen van de klant en koppelt dit gedrag aan de klanthistorie. Blokker-klanten die bijvoorbeeld recentelijk op Blokker.nl een Airfryer hebben gekocht, kunnen in de online folder accessoires voor dit product getoond worden.
 
Peter Scholtes, Director Online Marketing, Nextail: “De real time folder maakt directe, één op één online foldercommunicatie tussen retailers en klanten mogelijk. Het vernieuwende, dynamische aspect maakt de online folder nog persoonlijker en relevanter, voorkomt daarmee ongewenste spam en draagt bij aan een nog positievere online winkelervaring. De beperktere impact op onze resourcing, de datagedrevenheid en het snel commercieel kunnen bijsturen zorgt voor een nog waardevoller touchpoint binnen onze customer journey. Dit is dynamische content en dé toekomst van online retailen.”
 
optimale marketingmix
De fysieke gedrukte folder blijft voorlopig van groot belang voor de retailers en hun klanten. De dynamische folder is nu vooral een communicatiemiddel om de online klant optimaal te bedienen en een aanvulling op de populaire fysieke folder. De digitale folder heeft vele voordelen: de creatie van een fysieke folder vergt veel handmatige en tijdrovende handelingen zoals opmaak, drukwerk en distributie. Een proces van vele weken wordt dankzij deze innovatie teruggebracht naar slechts enkele dagen. Dit bespaart retailers enorm veel tijd en geld. De real time folder met volledig dynamisch gegenereerde content is een folder die makkelijk te embedden is binnen de webshop en op alle externe websites van onze affiliate partners, zoals bijvoorbeeld reclamefolder.nl op al haar platformen voor desktop en mobiel inclusief app. Daardoor kan de folder makkelijk zichtbaar gemaakt worden binnen alle externe marketingkanalen.

Bureaus

Media

Economisch