Nieuw merk WUNDA plantaardige producten

05-05-2021 (09:00) - Marketing

Nestlé introduceert een nieuw merk met plantaardige producten: WUNDA biedt een assortiment van plantaardige drank en voedingssupplementen. Het sleutelingrediënt is erwteneiwit. Hiermee draagt Nestlé bij aan de derde generatie plantaardige drank, na soja- en vervolgens haver- en amandeldrank. De producten van WUNDA zijn vanaf 10 mei te koop bij Jumbo en vanaf 9 augustus bij Albert Heijn.

De voorkeur voor een plantaardige levensstijl neemt steeds meer toe onder consumenten. Nestlé ziet daardoor de markt voor plantaardige drank groeien. Momenteel zijn er veel soorten plantaardige drank verkrijgbaar, die elk voor verschillende toepassingen worden gebruikt. WUNDA biedt een alles-in-een-oplossing.

Deze plantaardige drank is gemaakt op basis van erwteneiwit en heeft een zachte smaak. Hierdoor is het product veelzijdig in gebruik. Zo is WUNDA geschikt voor in de koffie, maar ook als basis voor smoothies of in een ontbijt. WUNDA is rijk aan proteïne, vezels en calcium, en een bron van vitamine D, B12, is vegan en glutenvrij. Daarnaast is de plantaardige drank laag in suikers en vetten.
 

Food supplement shots

Het assortiment van WUNDA bevat naast plantaardige drank ook food supplement shots. Deze voedingssupplementen op basis van fruit ondersteunen het immuunsysteem. De shots bevatten vitamine B12, D3, ijzer, zink en calcium, en zijn vrij van toegevoegde suikers en concentraten. Het gehele assortiment van WUNDA is veganistisch en CO2-neutraal.
 

Assortiment

Het assortiment van WUNDA bestaat uit de ‘plant based, not milk’ die verkrijgbaar is als Original, Unsweetened en Chocolate. De food supplement shots zijn verkrijgbaar in de smaken Immuno Bosbessen & Munt en Immuno Mango & Gember. De producten zijn vanaf 10 mei verkrijgbaar bij Jumbo en vanaf 9 augustus bij Albert Heijn.

 


Bureaus

Media

Economisch