Nieuwe identiteit Sunweb van de hand van CapeRock en Sundio Group

05-07-2017 (17:37) - Marketing

De ambitie van Sunweb is het creëren van onvergetelijke herinneringen voor haar klanten. Deze ambitie wordt bekrachtigd in de belofte: ‘Creating Memories’ en heeft centraal gestaan in de ontwikkeling van de nieuwe identiteit die CapeRock en Sundio Group hebben ontwikkeld.

Spark 
Aan de identiteit is een merk icoon toegevoegd, de ‘Spark,’ die een visuele expressie is van het stralen van de zon en van een flits naar herinneringen die je hebt ervaren. Dit merk icoon is een extra visueel element dat afzonderlijk of in een patroon kan worden gebruikt en dynamiek, vriendelijkheid en plezier aan de beeldtaal van Sunweb toevoegt. Het doel van de rebrand is om Sunweb als ‘kwalitatief, persoonlijk en sympathiek’ merk binnen de reismarkt neer te zetten met een duidelijk onderscheidend profiel.

Naast het merk icoon zijn de volgende elementen ontwikkeld: Logo, kleurenpallet, typografie, stijl van fotografie, iconen set, website design, app design, sound logo, Team Sunweb logo
En: er werd ook een brandmovie gemaakt.
 

Sunweb Rebrand from CapeRock on Vimeo.


Bureaus

Media

Economisch