Nieuwe winkelinrichting Gall & Gall: minder soorten wijn

10-09-2019 (10:45) - Marketing

De winkels van Gall & Gall krijgen een nieuwe inrichting. Vooral de schappen met wijn zullen een metamorfose ondergaan. Met de nieuwe inrichting wil Gall & Gall klanten helpen sneller hun weg te vinden naar de wijn die past bij hun smaak. 
 
De wijnen worden ingedeeld in twaalf smaakprofielen: zes voor rode wijn en zes voor witte wijn en rosé. Ook worden de flessen voortaan liggend gepresenteerd. Inmiddels zijn de eerste 80 winkels van Gall & Gall omgebouwd. Eind 2019 zullen er 220 ‘nieuwe’ winkels zijn. De overige winkels volgen volgend jaar.
 

Wijnselectie

Klanten vinden in de nieuwe winkels ongeveer 190 verschillende wijnen. Dat is beduidend minder dan voorheen. Frances Franken-Mulder, algemeen directeur van Gall & Gall : 'Meer is niet altijd beter, merkten we toen we onze klanten om hun mening vroegen. We hadden zoveel wijnen in de winkel dat ze door de bomen het bos niet meer zagen. Daarom hebben we een mooie selectie gemaakt voor in onze winkels. Voor elke smaak is er volop keuze.’ De overige 1.800 wijnen in het assortiment vinden klanten in onze online winkel.'
 

Makkelijker kiezen

Met de twaalf smaakprofielen kunnen klanten nu met een korte (online) test van dertien eenvoudige vragen hun profiel ontdekken. Franken-Mulder: 'Er zijn zoveel wijnen. We weten dat het soms moeilijk is om de juiste wijn te kiezen op basis van alleen de fles en zonder te kunnen proeven. Daarom hebben we smaakprofielen ontwikkeld: als mensen weten wat ze lekker vinden, dan kunnen ze makkelijker kiezen. Bovendien kunnen wij ze beter adviseren.'

Bureaus

Media

Economisch