NIVEA gaat samenwerken met influencer Oma Miep

16-10-2020 (11:37) - Marketing

Beautygeheimen worden vaak van generatie op generatie doorgegeven. Het nostalgische ‘Blauwe Blik’ van NIVEA is er daar één van. Al meer dan 100 jaar is de welbekende crème het wondermiddel van velen. Maar uit onderzoek blijkt dat de jongere generatie niet meer zoveel smeert als vroeger, terwijl dit onder andere huidveroudering tegengaat. 66% van de Nederlanders gebruikt dagelijks geen bodyproducten meer.
 
NIVEA komt daarom met een nieuwe campagne: ‘Grootmoeders beautygeheimen’, waarin oma-influencer Oma Miep en kleindochter YouTuber Denise de hoofdrol spelen. Samen vertegenwoordigen zij de oudere en jongere generatie en gaan ze in gesprek over beautyrituelen van vroeger en nu.
 

Terug naar het Blauwe Blik

Om NIVEA Crème, het Blauwe Blik, veelvuldig onder de aandacht te brengen bij de jongere doelgroep gaan Oma Miep en Denise de komende drie maanden met elkaar en hun volgers in gesprek over allerlei zaken omtrent lichaamsverzorging. Zo deelt Oma Miep haar authentieke smeer-tips en beautygeheimen met Denise in Instagram content én vindt er een Q&A plaats op IG-TV, waarin al hun volgers prangende verzorgingsvragen mogen stellen. De uitrol van de campagne is te zien op het Instagram-kanaal van Denise. 

Bureaus

Media

Economisch