Norvell Jefferson visualiseert toekomst van gezondheidszorg

20-03-2018 (10:50) - Marketing

Afgelopen zondag is op de high-tech campus van Leuven (BE) het Health House geopend. Het Health House, ontwikkeld door Norvell Jefferson, toont de invloed van technologische ontwikkelingen op de toekomst van de gezondheidszorg.


Health House is als een ‘experience-center’ ontwikkeld, gebaseerd is op visualisaties en digitale storytelling. Er wordt gebruik gemaakt van een dynamische infrastructuur, met high-tech beelden en animaties om een visie op de toekomst te laten zien. 

 

reis door menselijk bestaan

Om mensen te inspireren ontwikkelde het team van Norvell Jefferson een audiovisuele reis door het menselijk bestaan. Kijkers worden meegenomen langs de verschillende levensstadia: van preconceptie tot geboorte, van puberteit naar volwassenheid tot ouderdom. De reis wordt tot leven gebracht door een virtuele verteller, verticale displays, tafelschermen, meerdere 3D-projecties, een Kinect-app, anatomische tabellen en Virtual Reality (VR). Navila Platteau, Creative bij Norvell Jefferson: “Ons idee was om het toekomstverhaal te vertellen door middel van een combinatie van dynamische animaties en levensechte mensen.” 


“Deze audiovisuele reis is een ultramodern museumbezoek van de toekomst, waar kunst en wetenschap elkaar ontmoeten.” Peter Peeters, Managing Partner Health House.

 


Bureaus

Media

Economisch