Nutella levert 650.000 unieke designs

22-02-2018 (11:27) - Marketing

Nutella introduceert vanaf 26 februari in de Nederlandse supermarkten limited editions met meer dan 650.000 verschillende Nutella potten. Elke pot heeft een uniek design, gemaakt met een speciaal ontwikkeld algoritme.


Nutella is twee jaar bezig geweest met het ontwerpen van de unieke designs. Ferrero, het moederbedrijf van Nutella, heeft hiervoor met het softwarebedrijf HP samengewerkt. Zij ontwikkelden speciaal voor het merk een softwareprogramma, HP SmartStream Mosaic. Volgens een algoritme zoomt het programma in en uit en roteert het patroon, waaruit de honderdduizenden designs gecreëerd werden.


De campagne is eerder al in Italië uitgerold, waar 7 miljoen unieke designs op de markt werden gebracht aan de hand van hetzelfde algoritme. Nutella geeft aan dat de 7 miljoen unieke potten waren binnen een maand in alle supermarkten waren uitverkocht. Met de 650.000 verschillende potten in Nederland wil Nutella de uniekheid van ieder mens vieren. 


'iedereen is bijzonder'

Sunan Sathirasinlapin, Senior Brand Manager Nutella Nederland: “Uniek zijn gaat niet om opvallende karaktereigenschappen, uiterlijke kenmerken of hobby’s. Het gaat juist om het bijzondere dat in ieder mens zit. Dat willen we vieren bij Nutella."


Bureaus

Media

Economisch