Oceanen redden met windsurfkampioen Dorian

28-06-2018 (09:45) - Marketing

Tweevoudig Olympisch kampioen windsurfen Dorian van Rijsselberghe lanceerde in samenwerking met de Plastic Soup Foundation het nieuwe merk MBRC The Ocean. Dat gebeurde tijdens de finish van de Volvo Ocean Race en de Ocean Summit The Hague.


Het eerste product van MBRC the ocean is een armband met een belangrijk verhaal, namelijk het verhaal over de enorme hoeveelheid plastic in de oceanen die onze aarde en gezondheid bedreigt. Het plastic afval is de grondstof voor de garens in deze band. “We make doing good, look cool”, zegt Michiel Reinoud, de drijvende kracht achter het nieuwe merk. “Met een mooi product, dat je alleen al om het gave design wil dragen, willen we bewustzijn bij de jongere generatie creëren én een flink bedrag ophalen voor het werk van Plastic Soup Foundation.

 

promotie tijdens race

Op het EXPO terrein van de Volvo Ocean Race zal er een hele week aandacht zijn voor MBRC The Ocean. Dorian van Rijsseberghe zal ook aanwezig zijn om met fans op de foto te gaan. De organisatie geeft daarbij aan dat ook flink wordt ingezet op een social campagne, met de hashtag #MBRCtheocean. MBRC dragers kunnen hun stem laten horen via social media aan de hand van een selfie met de MRBC en Dorian. Onder het motto dat 'duurzame verandering in gedrag alleen komt' als we het vaak genoeg horen en zien.

 

hondenriemen

MBRC The Ocean maakt producten van nautisch touw, gemaakt van 100% recycled plastic. Daarvan komt ongeveer de helft uit de oceaan en de andere helft vanuit andere plastic afvalbronnen. Van dit plastic afval worden de garens gemaakt waarvan in een van de oudste touwfabrieken van Nederland  de verschillende touwen worden gemaakt die in de producten worden gebruikt. Nu zijn er al zijn er diverse bracelets en sleutelhangers beschikbaar. Meer modellen en producten zijn in ontwikkeling. Zo zijn er binnenkort ook MBRC the ocean hondenriemen beschikbaar.  

 

speciale acties

De spullen zullen in een aantal winkels ook offline beschikbaar zijn.  Bij EkoPlaza is er vanaf begin juli een speciale actie in circa zestig winkels en later dit jaar worden de gerecyclede producten verkocht worden in de Europese winkels van North Sails en in vestigingen van The Student Hotel. Voor 2019 staan acties gepland bij retailers in Nederland en Duitsland.

 


Bureaus

Media

Economisch