Ondernemersduo haalt Amerikaanse slaaptrend naar Nederland

16-06-2021 (12:07) - Marketing

Volgens het CBS heeft ruim 1 op de 5 Nederlanders van boven de 12 jaar last van slaapproblemen. In Amerika is het een trend om gebruik te maken van ‘white noise’, ook wel ‘witte ruis’, om beter te kunnen slapen. Witte ruis berust op het principe van geluidsmaskering door middel van het gebruik van een constant en monotoon geluid. Ondernemers Mike Kanning en Misha Fedorov willen slaapproblemen verhelpen en halen de populaire Amerikaanse slaaptrend naar Nederland met hun merk Numsy.
 
Mike Kanning: “Het was spannend om te beginnen met onze onderneming in witte ruis apparaten. In het buitenland is het gebruik van witte ruis heel populair, maar in Nederland is de term nog vrij onbekend. Omdat we echt geloven in de positieve effecten, hebben we toch de sprong in het diepe gewaagd.”
 
Misha Fedorov vult aan: “Inmiddels hebben we meer dan 11.000 producten verkocht en krijgt witte ruis steeds meer bekendheid in Nederland. Tijdens de coronacrisis zagen we de verkoopcijfers zelfs enorm stijgen. Daar zijn we echt trots op! We hopen nog veel meer mensen te helpen om beter te leren slapen.”\
 
Witte ruis kan op veel verschillende manieren worden ingezet voor het verbeteren van de slaap. Zo kan een witte ruis apparaat gebruikt worden als slaaptrainer om kinderen en volwassenen te leren inslapen of om ervoor te zorgen dat zij doorslapen. Het gebruik van het apparaat wordt rustig opgebouwd en vervolgens ook weer afgebouwd. Zo wordt er eerst geleerd om goed te slapen mét witte ruis, maar daarna ook zonder. Witte ruis biedt daarmee een blijvende oplossing voor slapers van alle leeftijden.
 

Bureaus

Media

Economisch