Oog in oog met de natuur bij Ouwehands Dierenpark

25-07-2021 (17:07) - Marketing

De natuur roept. De nieuwe merkregel van Ouwehands Dierenpark verwoordt hoe verleidelijk en fascinerend de natuur is. Maar het drukt ons ook met de neus op de feiten: de natuur moet beschermd worden, want ze is in gevaar.
 
Chantal Verburg, marketing manager Ouwehands Dierenpark: ‘Het is belangrijk dat iedereen zich bewuster wordt van wat er nodig is om soorten en hun habitat te redden. Ouwehand Dierenpark vecht al jaren voor de dieren op verschillende plekken in de wereld. Een goed voorbeeld: ons uitgestrekte berenbos waar we samen met de Stichting Bears in Mind beren naartoe halen die in erbarmelijke omstandigheden leven, zoals in kleine kelders in Oekraïne. We willen het publiek nog meer betrekken, omdat dat onze ambities helpt. En daarmee de dieren. We maken mensen enthousiast en bewust door in het park een fascinerende en een verrijkende beleving te bieden. ‘De natuur roept’ is daar een prachtige vertaling van, waar we intern, extern en op de lange termijn mee aan de slag gaan.’
 
Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea: We hebben gekozen voor een aanpak waarbij we de dieren met rust laten. Ze zijn op basis van talloze foto’s en video’s volledig nagemaakt, dankzij de extreme toewijding van Artbox en Ouwehands Dierenpark. Een gevarieerd team, van dierenverzorger tot CG artist, met dezelfde missie: het gevoel- en de fascinatie voor dieren over te brengen aan heel Nederland.
 
De campagne is de hele zomer te zien op TV, online en OOH.
 

credits

Klant: Ouwehands Dierenpark
Verantwoordelijk bij klant: Robin de Lange, Chantal Verburg, Yvette Rocourt
Bureau: Lemon Scented Tea
Geluid: SoundCircus, Michiel Wesselink
Productie: Artbox
Producer: Geert Jansen
Character design: Bardo Hogendoorn, Julien Kraakman
Lighting, shading: Bardo Hogendoorn, Julien Kraakman
Grooming: Bardo Hogendoorn
Animatie: Kees Sparnaaij
Compositing: Kees Sparnaaij
Support en advies: Studio Katananga, Marcus Driessen, Jurg Neve

 


Bureaus

Media

Economisch