Pampers is merk van het jaar 2017

19-10-2017 (19:00) - Marketing

Pampers is uit 89 A-merken door de Nederlandse consument verkozen tot Merk van het Jaar 2017. Uit in totaal 50.000 scores, gekwantificeerd en beoordeeld door GfK, scoorde Pampers het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit.
 
 
Op de tweede plaats eindigde Calvé, Campina werd derde. Red Bull won de Bijzondere Prestatie award, die dit jaar ging naar het merk met de sterkste merkkrachtontwikkeling. De prijzen werden uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique in Utrecht.
 

enorme eer

"Deze prijs is een enorme eer! We zien het als een belangrijke waardering van de consument die elke keer weer bij een ander kanaal ons merk koopt. Dat is een uiting van vertrouwen." Aldus Eric Arnoldussen (Trade Marketing Manager) en Carolien Hoefsloot (Brand Manager)."
 

Winnaars productcategorieën

Voorafgaand aan de bekendmaking van de ‘overall winnaar’ werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt:
Alcoholische dranken: Hertog Jan
Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts
Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Lay’s
Kruidenierswaren overig: Calvé
Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Campina
Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: HAK
Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers
 

Red Bull merk met hoogste Merkkrachtontwikkeling

De bijzondere prestatie award die elk jaar een ander thema belicht, gaat dit jaar over ontwikkeling in merkkracht. Dit betekent dat het merk dat zich het afgelopen jaar het sterkst op mentale merkkracht heeft ontwikkeld, met deze award beloond wordt. Met de uitreiking van de bijzondere prestatie award wordt de sterkste groei in merkkracht van het afgelopen jaar gewaardeerd. In de ogen van de consument presteerde Red Bull het beste op dit onderdeel. Op de tweede plaats eindigde Nestlé, Pepsi werd derde. Floris Habermehl (Sales Director) en Stephan van Ee (Trade Marketing Director): "We zijn heel blij met deze beloning van consumenten. Het is het resultaat van jarenlang zorgvuldig met je merk omgaan. Red Bull wordt steeds vaker gebruikt als onderdeel van de dagelijkse actieve levensstijl."
 

Over Merk van het Jaar

De FNLI reikt in samenwerking met GfK en Distrifood de Merk van het Jaar awards uit om de waardering van de Nederlandse consument tot uitdrukking te brengen. Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de ontwikkeling ten opzichte van 2016 meegenomen in de eindscores. De titel Merk van het Jaar is daarmee een beloning voor zowel de korte als de lange termijn-prestaties.
 
                                         

Bureaus

Media

Economisch