Peeze koffie genomineerd bij Coolest Dutch Brands

01-11-2018 (15:43) - Marketing

Peeze is een familiebedrijf, in 2019 bestaan ze honderdveertig jaar. Het is een familiebedrijf dat al vroeg in de gaten had dat je betere koffie krijgt als je duurzaam werkt. En nog leuker, de wereld wordt er beter van. Dat is een nominatie bij Coolest Dutch Brands waard. FONK sprak Jenny Berenpas, marketing en communicatiemanager.
 

Een groot aantal horecazaken in Nederland schenkt Peeze koffie maar ook bedrijven en consumenten weten het merk inmiddels ook te vinden. De omzet bedraagt tussen de zestien en zeventien miljoen euro per jaar.  ‘Wist je dat er in Nederland zo’n vijftig miljoen kopjes koffie per jaar worden gedronken? Er is geen land in de wereld op Scandinavië na, waar zoveel koffie wordt gedronken.’ Jenny Berenpas zit aan de cappuccino, tien jaar geleden kwam ze bij het bedrijf en zhet viel haar meteen op dat de duurzame visie in al het handelen en wandelen vertegenwoordigd was. Maar je komt er niet alleen met een goed product, vertelt Berenpas.  ‘Véél meer mensen moeten Peeze leren kennen.’ 


Waar maakt Peeze zich sterk voor?

'We willen de consument op transparante wijze laten zien dat de keuze voor koffie ook een eerlijke keuze kan zijn. De bewuste consument moet uitkomen bij de koffie van Peeze, het bedrijf dat de hele koffieketen verduurzaamt, en verpakkingsmateriaal biologisch afbreekbaar wil maken. Daarbij staat het leveren van een hoogwaardig product voorop, zonder dat de planeet daarvan schade ondervindt.'


Meer weten over het familiebedrijf Peeze? 
Lees het volledige interview met Tony Tonnaer in de nieuwe editie van FONK magazine


over Coolest Dutch Brands 2018

Welk merk is het meest sustainable? Dat is de grote vraag bij de tweede editie van Coolest Dutch Brands. Na een eerste knallende editie van Coolest Dutch Brands 2017, geeft FONK dit jaar het podium aan duurzame merken. In 2018 selecteert de redactie van Fonk maandelijks een actueel sustainable brand van Nederlandse origine die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen. Begin volgend jaar kiest de vakjury Coolest Dutch Brands van 48 creatives en strategen uit de 12 genomineerde merken hét winnende merk van 2018.
 

Tot nu toe nu genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2018: Tony’s Chocolonely, Picnic, PLUS, Bunq, Marie-Stella-Maris, ASN Bank, Vandebron, De Vegetarische Slager, Kings of Indigo en nu ook Peeze Koffie.

 


Bureaus

Media

Economisch