Pets Place en Bol.com gaan samenwerken

16-04-2018 (14:04) - Marketing

Vanaf vandaag verkoopt Pets Place, de grootste dierenspeciaalzaak van Nederland, ook het hele assortiment erf- en huisdierproducten via bol.com. Bol.com is het eerste externe online winkelplatform waar Pets Place mee samenwerkt naast de eigen fysieke winkels en webwinkel. Met deze samenwerking treedt Pets Place ook toe tot de Belgische markt en krijgen Nederlandse en Belgische klanten online toegang tot een nog breder assortiment dierartikelen. 


Cora Kleinhout, Chief Commercial Officer bij Pets Place, licht toe: “Door samen te werken met bol.com zetten we weer een stap in onze omnichannel strategie. Dit is voor ons een belangrijke strategische pijler voor de toekomst, waarbij de focus ligt op acquisitie van nieuwe (online) klanten en op retentie van bestaande klanten middels een loyaliteitsprogramma. We verwachten in samenwerking met bol.com ons bereik te vergroten, de online omzet te verhogen middels hun e-commerce kennis en ervaring, goede service en betrouwbaarheid op het gebied van online winkelen.”


toetreding Belgische markt

De samenwerking is een krachtenbundeling van twee sterke partijen en betekent een toetreding van Pets Place tot de Belgische markt, waar zij tot nog toe niet vertegenwoordigd zijn. Voor Pets Place zijn de hoge bezoekersaantallen, het grote bereik onder gezinnen en de aanwezigheid op de Belgische markt doorslaggevend voor de samenwerking met bol.com. Pets Place blijft zelf verantwoordelijk voor de logistieke organisatie van de bestellingen via bol.com. Zo verloopt de verzending via het eigen distributiecentrum in Ede, waar ruim 12.000 artikelen op voorraad liggen. Wanneer de klant op een werkdag voor 22 uur besteld, is de bestelling de volgende dag al in huis, in het weekend bestellen betekent maandag in huis.


expertise

“We zijn bijzonder blij met de samenwerking met Pets Place”, vertelt Margaret Versteden, Directeur Winkels (CCO) bij bol.com. “In onze winkel Dier konden onze klanten al terecht voor onder andere honden-, katten- en paardenartikelen. Door de samenwerking met een grote partij als Pets Place hebben onze klanten nu nog meer keuze. Daarnaast biedt Pets Place veel kennis en expertise in dit assortiment, wat je bijvoorbeeld terugziet in de productomschrijvingen. Op deze manier kunnen we onze klanten nog beter adviseren.”


Bureaus

Media

Economisch