Picnic maakt je leven makkelijker èn duurzamer

19-04-2018 (09:30) - Marketing

FONK geeft dit jaar het podium aan duurzame en selecteert 12 actuele sustainable brands van Nederlandse origine die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen. Aan het eind van de rit kiest de vakjury van creatives en strategen welk van de 12 genomineerde merken zich het Coolest Dutch Brand van 2018 mag noemen. Na Tony’s Chocolonely, hebben we online supermarkt Picnic op de 'hitlist' van 2018 geplaatst. FONK sprak rasondernemer en mede-oprichter Michiel Muller. 

 
Michiel Muller: ‘Online shoppen is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Elektronica, boeken, reizen; we kopen het massaal online. Maar boodschappen, die doen we tot nu toe vooral ‘live’. Het aandeel online in de supermarktomzet ligt extreem laag. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Hoe kan dat, vroegen wij ons af. Ik bedoel, je kunt je voorstellen dat het leuk is om ‘live’ tussen de mode- of interieurartikelen te lopen, maar niemand haalt toch plezier uit het struinen tussen melk en kaas? Mijn medeoprichters Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys en ik raakten gefascineerd en deden onderzoek naar dit fenomeen. Wat bleek? Mensen haakten af omdat ze A: geen uren willen wachten op een pak melk en B: daar al helemaal niets extra’s voor willen betalen. De boodschappenmarkt is de enige markt waar online winkelen duurder is dan live shoppen. Met Picnic breken wij dat open. Wij maken online boodschappen doen makkelijk, snel, even duur én duurzamer.’


In FONK 231 lees je het complete verhaal van Michiel Muller over Picnic.
 

DPDK is cohost van Coolest Dutch Brands 2018 

Bureaus

Media

Economisch