PLUS brengt deze feestdagen de buurt samen met het Buurtbord

05-12-2021 (20:23) - Marketing

Het Buurtbord brengt mensen samen die hulp vragen en hulp aanbieden en die er voor een ander willen zijn. Het Buurtbord moedigt de onderlinge behulpzaamheid in de buurt aan en geeft vaak een interessante en verrassende inkijk in het leven van klanten. Spullen, bijles, hulp of gezelschap, alles komt voorbij. De boodschap van behulpzaamheid sluit naadloos aan bij de klantbelofte, PLUS zorgt voor goed eten, voor de buurt en voor elkaar.
 
PLUS kent een traditie van emotionele kerstcommercials met een verhaal dat uit het leven gegrepen is. Ook dit jaar. Chris Sant, Creative Director bij Wunderman Thompson: “Iedereen kent wel iemand in z’n omgeving die altijd voor een ander klaar staat. Gewoon, vanuit een goed hart. In onze commercial is dat Mari, een docente op een middelbare school die zich richt op de hulpvragen van het Buurtbord in haar PLUS supermarkt. Ilse DeLange schreef de muziek. Zij zag de film, raakte geïnspireerd en schreef speciaal hiervoor het nummer ‘Don’t Hold Back’. Deze bevat een gevoelige zin: ‘When kindness is what you give, it always surrounds you’, die perfect past bij de commercial. Ilse DeLange verwoordt hiermee precies wat er gebeurt als je iets voor een ander doet. Want bij de docente in de kerstcommercial gebeurt iets heel bijzonders…”
 

Goed eten

In de kerstcampagne draait het naast goed doen ook om goed eten. Want samen geniet je nog meer van de feestdagen. “PLUS wil mensen een heerlijke kerst bezorgen, met goed eten én samen eten” vertelt Okke Wiarda, verantwoordelijk voor Merk & Communicatie bij PLUS. “We willen daarbij zo goed mogelijk helpen, want we hebben alles in huis om er een heel bijzondere kerst van te maken. Dit doen we bijvoorbeeld met onze feestelijke recepten die makkelijk te bereiden zijn. Ook hier komt behulpzaamheid terug. Daarnaast is PLUS sponsor van Stichting Thuisgekookt. Een waardevol initiatief waarbij een thuiskok uit de buurt met liefde een bordje extra kookt voor een buurtgenoot. Dit levert naast een warme maaltijd, ook een gezellig en sociaal contact op. Ook hier komt het Buurtbord in onze supermarkten weer goed van pas.”
 

Buurtheld van het jaar

Om behulpzaamheid in de buurt nog meer onder de aandacht te brengen, gaat PLUS op zoek naar de Buurtheld van het Jaar. Een Buurtheld die net als de docente uit de commercial, behulpzaam is en écht verschil maakt in de buurt. Klanten kunnen hun buurtheld aanmelden op de actiepagina. De Buurtheld van het Jaar wordt beloond met een thuisdiner voor zes personen. Het diner wordt geheel verzorgd door foodblogger Francesca Kookt, met wie PLUS ook dit jaar weer samenwerkt.
 

Kerstmagazine

Het kerstmagazine van PLUS zit vol inspiratie; met meer dan 50 feestelijke recepten en een uitgebreid feestassortiment zetten klanten letterlijk in een handomdraai een feestelijk ontbijt, borrel, lunch of diner op tafel. PLUS heeft voor elke thuiskok een passend recept. Daarnaast zijn er bijzondere interviews met thuiskoks van Stichting Thuisgekookt. Ook in deze verhalen speelt het Buurtbord een belangrijke en centrale rol. Het 120 pagina’s tellende magazine viel zaterdag 27 november bij ruim 1,7 miljoen huishoudens op de mat.
 

Crossmediale campagne

De kerstcampagne bestaat uit een TV-commercial, tag-ons, billboards, online video’s, online advertising, het ‘Goed eten’ magazine, folders, instore materialen, nieuwsbrieven, social media en een food influencer campagne. De campagne is ontwikkeld door Wunderman Thompson en Energize in samenwerking met Initiative, Giesbers, GUC Agency en HPB.
 

Credits

Adverteerder
PLUS Supermarkten: Okke Wiarda, Esmee Blom, Annemiek Moerman, Marieke Lazeroms, Jasper Jobse, Lynn Slabbers, Marian Veenstra, Danique de Rooij

Bureaus
Wunderman Thompson Amsterdam: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis, Nik Sluijs, Joey Boeters, Marcel de Jonge, Kiek Beljaars
Energize: Robin Pas, Sander Vlasakker, Aron Hotting, Jeroen Buddingh, Nicole Nouwens, Elize Wind

TVC
Pink Rabbit: Rogier Hesp X Ismael, Monique van Beckhoven
Muziek: "Don't Hold Back" - Ilse DeLange
Publishing: Firefly Publishing
Label: Spark Records
Muziek supervisie & licensing: Amp.Amsterdam // the Sonic Branding Company
Sound design en mix: Studio Alfred Klaassen
Edit: MRTN.tv
Online & grading: Captcha!

Online video’s
Energize, Pink Rabbit

Magazine
Wunderman Thompson, Giesbers

Social media
GUC Agency
 
 
 

Bureaus

Media

Economisch