PLUS kleurt oranje

17-05-2021 (11:14) - Marketing

PLUS houdt naast Goed eten, ook van voetbal. En PLUS houdt naast haar eigen kleur groen, ook van oranje. Van voetballend Oranje welteverstaan. Om van het EK te genieten sparen klanten van zondag 23 mei t/m zaterdag 26 juni voor PLUS BRICKS. Met deze bouwstenen en aanvullende onderdelen kunnen zij hun eigen EK bouwen. Er kan gespaard worden voor een compleet voetbalveld.
 
Klanten sparen voor 20 verschillende PLUS BRICKS items. Aan alles is gedacht; een voetbal, doel, cornervlag, keeper, scheidsrechter en publiek. Bij elke 15 euro aan boodschappen en wekelijks geselecteerde actieproducten ontvangen klanten een zakje PLUS BRICKS. PLUS BRICKS is ontwikkeld met de bureaus Wunderman Thompson, Energize, Egotribe, Postoffice Amsterdam, Giesbers, GUC Agency en Initiative.
 

BRICKS startpakket

Om goed te beginnen met het bouwen van het stadion kunnen klanten een startpakket kopen voor 1,49 euro bij besteding vanaf 25 euro aan boodschappen in de winkel, plus.nl of via de PLUS app. Het startpakket bestaat uit een voetbalveld, een voetbal, een doel, een speler van het Nederlands elftal en een keeper van de tegenstander.
 
Het EK-veld kan ook uitgebreid worden. Vanaf de tweede campagneweek wordt er elke week bij geselecteerde actieproducten een wisselende limited edition uitgegeven zoals een dug-out, overdekte tribune of een scorebord. Helemaal compleet is het veld met de spelersbus van het Nederlands elftal die apart verkrijgbaar is in de winkel.
 

Samenwerking Wolter Kroes

Exclusief voor PLUS heeft Wolter Kroes zijn bekende EK-hit ‘Viva Hollandia’ in een nieuw jasje gestoken. Zelfs het refrein is speciaal voor de BRICKS campagne herschreven. Tijdens de campagne is Wolter Kroes samen met zijn zoon Thomas in de tv-commercial te zien en als voice-over te horen in onder andere de PLUS BRICKS app. Voor klanten is er een winactie. Zij maken kans op een exclusief privé-optreden van Wolter in hun eigen tuin net voor de start van de wedstrijd Nederland-Oostenrijk op donderdag 17 juni.
 
Okke Wiarda, manager Merk en Communicatie bij PLUS: “Waar we normaal gesproken op de hoek van iedere straat in Nederland het EK met z’n allen samen beleven, gaat deze editie net even anders. Dan is het wel extra leuk dat we met BRICKS ook gewoon thuis ons ‘eigen EK’ kunnen nabouwen en daar met het Oranje elftal mee kunnen strijden. En met Wolter ook nog eens in dezelfde vertrouwde sfeer.”
 
Wolter Kroes: "Het nummer Viva Hollandia is echt onlosmakelijk verbonden met het Oranje voetbal. Ik ben trots dat ik voor de PLUS BRICKS campagne een nieuwe versie van Viva heb mogen maken, die de jongere generatie zeker aanspreekt. Met PLUS BRICKS bouwen we zelf ons EK-feestje thuis. Mooi dat het nummer hieraan bij kan dragen.'
 

PLUS BRICKS app

Speciaal voor deze campagne is de PLUS BRICKS app ontwikkeld waarmee kinderen leuke stop-motion video’s kunnen maken, door in de app veel foto’s achter elkaar te plaatsen. Met coole acties, mooie goals en juichende supporters brengen kinderen hun stadion écht tot leven. Elke week maken de leukste en beste video’s kans op spectaculaire EK prijzen. De app is te downloaden in de Apple Store en Google Playstore.
 

Bureaus

Media

Economisch