Plus vierde jaar op rij Meest Verantwoorde Supermarkt

20-03-2018 (12:29) - Marketing

Met een gemiddelde score van 7,53 op de negen onderzochte criteria, waaronder gezondheid, eerlijke handel, klimaat en lokale betrokkenheid, behaalde PLUS wederom de koppositie in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK, in opdracht van Foodmagazine.


Het onderzoek naar maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat over het imago van supermarkten op het gebied van duurzaamheid en werd gehouden onder 5.000 consumenten. PLUS krijgt de hoogste waardering voor ‘eerlijke handel’ en ‘beperking voedselverspilling’. Op vrijwel alle andere aspecten staat de supermarktformule in de top drie. 


Eric Leebeek, commercieel directeur bij PLUS en voorzitter van het PLUS Greenteam: “We zijn trots op deze onderscheiding. Het feit dat consumenten ons opnieuw een hoge score geven op MVO-gebied is een blijk van waardering voor ons werk en dat van de PLUS ondernemers en hun teams.

 

nieuwe resultaten

Eric: "We hebben afgelopen jaar weer veel bereikt. Zo blijven we koploper ‘eerlijke handel’ vanwege onder andere onze keuze voor uitsluitend Fairtrade bananen, huismerk koffie en thee, en onze ambitie om alle cacao in onze huismerkproducten Fairtrade te certificeren. Bovendien zijn alle PLUS supermarkten heel actief in hun directe omgeving. En we gaan door, want er zijn nog tal van verantwoorde stappen te zetten. In 2018 onder andere met veel aandacht voor gezondheid en het zo milieuvriendelijk mogelijk verpakken van onze huismerkproducten.”

 

hoog op de agenda

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat al jaren hoog op de agenda bij PLUS. Het MVO-beleid is onderdeel van de bedrijfsstrategie en staat onder toezicht van het  PLUS Greenteam. Een overzicht van de ambities van PLUS op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen staat in het MVO Verslag 2017



 

 


Bureaus

Media

Economisch