Polestar lanceert nieuw retailconcept Polestar Destinations

26-07-2021 (11:37) - Marketing

Polestar, het Zweedse elektrische automerk, zet wereldwijde uitrol van het fysieke retailnetwerk voort. In de loop van 2021 wordt het merk gelanceerd in tien nieuwe markten wereldwijd, waardoor het totale aantal Polestar-markten wordt verdubbeld van negen naar achttien. Tegen het einde van dit jaar moet het aantal fysieke retailpunten wereldwijd meer dan verdubbeld zijn.
 
Aanvullend op de bekende Spaces, die zich met name in het centrum van een stad bevinden, introduceert Polestar een nieuw retailconcept, genaamd Polestar Destinations. Destinations bieden klanten op gemakkelijk bereikbare locaties buiten de stad de mogelijkheid om kennis te maken met het merk Polestar, een proefrit te maken en, bij aanschaf, de auto in ontvangst te nemen.
 
"We breiden zeer snel uit in zowel bestaande als nieuwe markten. Deze groei is ongekend voor een merk dat nog maar net 12 maanden operationeel is", zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. "We verwachten een even sterke groei in het aantal Polestar-markten voor 2022."
 
Met de geplande toename is het merk binnenkort fysiek aanwezig in bijna 100 retailomgevingen wereldwijd, inclusief enkele tijdelijke pop-uplocaties. 

Bureaus

Media

Economisch