'PR-bureaus profiteren tijdens coronacrisis van succes webshops'

16-04-2020 (13:29) - Marketing

PR-bureaus hebben tot 30 procent meer werk op dit moment en dat hebben ze te danken aan het succes van webshops tijdens de coronacrisis. Dat meldt PR-dienst Continews.
 
Verschillende e-commerce bedrijven meldden de afgelopen week all time highs. En dat merken PR-bureaus ook, blijkt uit cijfers van VINEX/NOBO. Casper van Diemen van Continews licht toe: ‘Wij werken graag voor bedrijven die gemakkelijk data kunnen produceren. Zeker bij de grotere webshops kunnen we daarmee goed trends en dus nieuws produceren. En met die webshops gaat het gemiddeld heel erg goed. Dat willen ze uiteraard zoveel mogelijk benutten door aanwezig te zijn in de media. Wij merken dat in aanvragen en uitbreidingen van bestaande dienstverlening. Ook wij zijn ons natuurlijk begin maart rot geschrokken en bedienen verschillende klanten die het nu heel moeilijk hebben. We zien dus gelukkig elders weer kansen waarbij te denken valt aan: online bloemenhandel, transport, online give-aways en webshops voor apparatuur.’
 

Zichtbaar blijven

Veel organisaties die nu minder handel hebben blijven ook graag zichtbaar. Van Diemen: 'Het is wel heel gaaf om te zien dat klanten die nu minder handel en dus minder te communiceren hebben, toch in beweging blijven. Dat doen ze veelal door zich in te zetten voor anderen. Superslim denk ik, want zo blijven ze niet alleen in beweging maar genereren ze toch aandacht middels hun acties en blijven ze zo relevant voor hun doelgroep.’

Bureaus

Media

Economisch