Prénatal introduceert bestelkiosken

11-11-2019 (12:05) - Marketing

Prénatal heeft bestelkiosken in hun winkels uitgerold. De kiosken zijn geplaatst in 46 winkels en sluiten aan bij de omnichannelstrategie van de baby- en peuter retailketen. Door middel van de kiosken kunnen de Prénatal medewerkers beter inspelen op de wensen en behoeften van hun klanten en kunnen de klanten altijd slagen in de Prénatal winkels.

Via de bestelkiosk kunnen klanten artikelen scannen, om zo de betreffende productpagina via de webshop in beeld te krijgen. Vervolgens hebben zij de mogelijkheid om de artikelen te bestellen in de kleur en maat naar keuze, direct te betalen en altijd gratis thuis te laten bezorgen. Ook wanneer een product niet op voorraad is in de winkel, de klant deze alsnog direct aan kan schaffen, maar ook het online-only assortiment beschikbaar is. Ook kunnen klanten via de kiosk de productpagina naar zichzelf mailen om het product op een later moment te bestellen. Daarnaast is het voor de klanten mogelijk om zich via een aanmeldformulier in te schrijven voor de Blije Doos of de Prénatal nieuwsbrief, zodat zij op de hoogte blijven van de nieuwste collecties en laatste nieuwtjes van de retailer.

Prénatal was op zoek naar een oplossing die bijdraagt aan hun omnichannelstrategie en hun winkelmedewerkers helpt om de klant de beste service te bieden. ‘’Al snel kwamen we uit bij Prestop. Na een bezoek aan het Interactive Experience Center van Prestop wisten we zeker dat we in de winkels bestelkiosken wilden gaan plaatsen. We hebben gekozen voor een bestelzuil van Prestop met een 24” PCAP edge-to-edge touchscreen met ingebouwde barcodescanner en pinautomaat’’ vertelt Manager eCommerce Daniel Dunk.

Voor Prénatal is het van belang dat alles door één partij verzorgd wordt. Prestop voorziet hierin door alles uit handen te nemen: zij verzorgen de hardware, inrichting van skin en veilige weergave van webshop met SiteKiosk, koppeling met pinautomaat en barcodescanner, support en het beheer van de bestelkiosken. Ook heeft Prestop de planning en organisatie voor de totale uitrol verzorgd voor Prénatal.

Alle kiosken zijn inmiddels geplaatst en hebben al veel enthousiaste reacties van zowel medewerkers als klanten opgeleverd. In totaal zijn nu 46 Prénatal winkels in Nederland voorzien zijn van een bestekiosk.
 

Bureaus

Media

Economisch