Raymond Cloosterman is Marketeer of the Year, Bol.com is beste marketingbedrijf

26-03-2019 (22:43) - Marketing

Dinsdagavond 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Raymond Cloosterman, medeoprichter en topman van Rituals werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Onlinewinkel Bol.com won de prijs voor Marketing Company of the Year.


Marketeer of the Year

De titel Marketeer of the Year gaat dit jaar naar Raymond Cloosterman, CEO van Rituals Cosmetics. Cloosterman noemt zichzelf een ondernemende marketeer, maar het is ook nog een enorm succesvolle marketeer, oordeelde de jury. ‘Rituals behaalde successen op de drie marketingpijlers: distributie, innovatie en campagnes. Cloosterman zelf ging zich in 2018 meer focussen op creatieve ideeën. Alles wat dit bedrijf doet is terug te leiden tot de merkfilosofie, waarin het transformeren van alledaagse handelingen tot rituelen centraal staat.’
 

Marketing Company of the Year

Binnen de Marketing Company of the Year speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, purpose, strategie en bedrijfsvoering. De winnaar in deze categorie werd Bol.com, dat het moest opnemen tegen finalisten Basic-Fit en Thuisbezorgd.nl. ‘Bol.com is op óók op marketinggebied in een complexe en competitieve markt terechtgekomen, maar marketing schakelt op alle fronten en is qua durf, vernieuwing en daadkracht een voorbeeld.’
 

Marketing Start Up of the Year

De Marketing Start Up van het jaar inspireert met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. De genomineerden voor een Dutch Marketing Award in de categorie Marketing Start Up waren Kipster, Somnox en winnaar GoodFuels.
 

Marketing Scale Up of the Year

Marketing Scale Up wordt toegekend aan een organisatie, die in de afgelopen jaren, door de inzet van slimme marketing, heeft laten zien succes te kunnen kapitaliseren. Genomineerd waren New Horizon, BEEQUIP, Tribes en Picnic. Laatstgenoemde ‘volledige supermarkt waar je alle boodschappen kunt bestellen’ won. De jury oordeelde dat Picnic een oud distributiekanaal opnieuw heeft uitgevonden, op een vernieuwende manier.
 

Internal Branding Company 

De Internal Branding Company of the Year Award wordt toegekend aan de organisatie die het merk van binnenuit tot leven weet te brengen en in brede zin weet te borgen in de organisatie. Genomineerde finalisten waren YoungCapital, Tomingroep, Univé en Transavia, dat ook de hoofdprijs in ontvangst nam.
 

Marketing Transfomer of the Year

Organisaties zijn voortdurend in transitie onder invloed van gedragsverandering en nieuwe technologie. De marketingdiscipline speelt daarbij een grote rol. Voor die bedrijven heeft de Dutch Marketing Awards dit jaar een nieuwe prijs in het leven geroepen: de Marketing Transformer of the Year. Genomineerd werden Triodos Bank, DSM en Bergman Clinics, waarbij laatstgenoemde won: ‘IJzersterk. Vanuit een sterke “Why”, via een brandhouse met goede kernwaarden, naar een integrale marketingstrategie en -communicatie die het merk Bergman Clinics voor altijd op de kaart heeft gezet.’
 

Talent of the Year

De titel talent of the Year gaat naar een professional die herkenbaar verder gaat dan de baan of rol die hij of zij heeft en van hen vraagt. Durf, ondernemend, eigenzinnig, aanhoudend en daadkrachtig zijn enkele van de termen die hen karakteriseren. Genomineerd voor de titel waren Nick Driessen (Vrumona) en Luuk Venema (ABN AMRO), maar de titel werd overtuigend gewonnen door Erica van Vonderen-Hahn van Basic-Fit. Een echte topmarketeer die volgens de jury met een grote gedrevenheid zorgt dat het bedrijf bovenop de trends zit.
Kijk voor meer informatie op: www.dutchmarketingawards.nl.
 
De Dutch Marketing Awards zijn een samenwerking tussen marketing-beroepsvereniging NIMA, Adformatie en PIM. 
 
 

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch