Red je Pakketje is er nu ook voor kleinere webshops

16-12-2019 (11:32) - Marketing

Red je Pakketje opent zijn eerste dertig drop-off points. Hiermee maakt de pakketbezorger Same Day delivery en Next Day Evening ook rendabel voor kleinere webshops, zelfs als er maar één pakket wordt verzonden. Red je Pakketje wil volgend jaar in totaal 200 drop-off points openen en daarmee de bezorgdienst voor iedereen bereikbaar maken.
 
Head of Sales Rein Hofhuis: “De eerste drop-off points zijn succesvol in gebruik. In de komende maand volgen tientallen locaties verspreid door heel Nederland. Waar de drop-off points precies komen, is afhankelijk van de vraag vanuit de webshops. Dankzij de drop-off points bedient Red je Pakketje voortaan niet alleen de grootste webshops, maar elke webshop in Nederland.
 

Grote impact voor kleinere webshops

Voorheen was Same Day door de hoge pick-up kosten enkel bereikbaar voor de 5 procent grootste webshops. Dankzij het drop-off netwerk kan nu ook de overige 95 procent de snelste levertijden aanbieden. Daarnaast kunnen kleinere webshops ook op serviceniveau concurreren met de grootste webshops van het land, waardoor het e-commerce speelveld gelijk wordt getrokken. Zo kunnen webshops zowel Same Day delivery als Next Day Evening aanbieden. Same Day delivery staat ook wel bekend als ‘vandaag besteld, vanavond in huis’. Next Day Evening betekent dat pakketten die tot 23:59 uur zijn besteld, de volgende dag in huis zijn.
 
Veel webshops kunnen tot op dit moment Same Day delivery en Next Day Evening niet aanbieden. Voor een paar bestellingen is het namelijk niet rendabel om tot ‘s avonds laat open te blijven om bestellingen te accepteren, in te pakken en mee te geven met een vervoerder. Zowel vanwege de kosten voor eigen personeel als vanwege de dure pick-up kosten die vervoerders in rekening moeten brengen bij kleinere volumes.
 
Met deze ontwikkeling hoopt Red je Pakketje voor iedereen snellere leveringen mogelijk te maken, zonder dat webshops ten onder gaan aan de hoge kosten die normaal aan de beste service zijn verbonden.
 

Heftige concurrentie

 
E-commerce bedrijven hebben te maken met enorm veel concurrentie. De druk om een betere dienstverlening te bieden is daardoor groot. Zo verwachten consumenten steeds vaker dat als ze ‘s avonds iets bestellen, ze hun aankoop de volgende dag al in huis hebben. Kan dit niet? Dan kiezen veel consumenten voor een andere, vaak aanzienlijk grotere webshop. Als klanten pas na hun aankoop zien dat de levering langer duurt, dan annuleren of retourneren ze meer.
 
Door het gelijktrekken van het serviceniveau voor alle klanten, worden kleinere webshops niet langer achtergesteld op transport. 

Bureaus

Media

Economisch