Rembrandt is nu een tourguide in Amsterdam

21-10-2021 (16:36) - Marketing

Mastercard sponsort vier Nederlandse musea, waaronder het Museum het Rembrandthuis. Samen met FCB Amsterdam creëerde een audiotour door de straten van Amsterdam genaamd 'Wandelen met Rembrandt'. Hierin nemen Rembrandt en zijn naasten je mee door het Amsterdam van 400 jaar geleden. Je gaat terug naar de tijd waarin de schilder zijn immense reputatie en portfolio opbouwde én je hoort de verhalen achter de wereldberoemde schilderijen en etsen van de grootmeester zelf.
 
Rembrandt ging vaak wandelen in zijn buurt. Vanaf zijn huis aan de (Joden)Breestraat kon hij alles gemakkelijk bereiken. Hij keek uit op de oude Montelbaanstoren, bewonderde het nieuwe stadhuis op de Dam en schilderde ‘De Nachtwacht’. Dankzij ‘Wandelen met Rembrandt’ kun je nu in zijn voetsporen treden. De tour loopt langs allerlei plekken in Amsterdam die belangrijk waren in Rembrandts leven en er nu nog hetzelfde uitzien.
 
Er staan door Amsterdam abri’s met een QR-code. Door deze te scannen opent de mobiele pagina en kun je ter plaatse direct aan de tour beginnen.


Mastercard maakt kunst toegankelijk

Mastercard faciliteert Priceless Experiences en wil dat doel nu ook nastreven binnen de kunst- en cultuursector. Onder het credo 'stap in de wereld van kunst' is het betaaltechnologiebedrijf nu trots sponsor geworden van vier Nederlandse musea: het Krölller-Müller Museum, de Kunsthal Rotterdam, het Stedelijk Museum Amsterdam én het Rembrandthuis. Met activaties, campagnes en samenwerkingen zet Mastercard zich in om kunst breed toegankelijk te maken.


Credits

Klant: Mastercard Nederland
Verantwoordelijk bij klant: Marene Arnold

Het Rembrandthuis
Verantwoordelijk: Martijn Bosch (Marketing & Sales)
Bureau: FCB Amsterdam
Concept: Wouter Kampman, Viet Ta Trong, Rolf Bais
Strategie: Bram Draaijer
Account: Fabienne Molleman, Violet Walburg
Productie: 23G
 


Bureaus

Media

Economisch