Ricardo Cavolo ontwerpt nieuwe limited editie van de Chiquita sticker

02-12-2019 (10:30) - Marketing

Breng kleur en zonneschijn in de grijze winterse dagen. Chiquita heeft de spaanse kunstenaar Ricardo Cavolo gevraagd om een special editie te ontwerpen voor haar iconische blauwe stickers. Deze verschijnen aan het eind van 2019 om de feestdagen te vieren.

Ricardo heeft 5 speciale editie Chiquita stickers ontworpen met de Google Tilt Brush, een Virtual reality (VR) app die je in staat stelt (in) 3D kunst te maken. Dit creeert de illusie dat je als ware het kunstwerk in kan stappen; naar een kleurrijke en blije plek.

Het artiestiek universum van illustrator Ricardo Cavolo, geboren in Salamanca 1982, heeft veel overeenkomsten met het merk Chiquita, de twee dezelfde waarden en dezelfde look & feel – intense, flamboyante kleuren, met uitbundig gebruik van geel, levendige beelden, graffiti en pop/tattoo elementen. Zijn werk gaat van muurschilderingen en pyrografie tot grafisch ontwerp, en hij maakt veel van zijn werk digitaal om zijn kunst ook online toegankelijk te maken. 

Het emblematische symbool van de kunstenaar is een hart met vlammen in de kern, die staat voor de kracht in ieder van ons. Ricardo is opgegroeid in een Zigeunergemeenschap en gelooft dat dit hem in staat stelde om te zien dat er 2 vormen van samenleving zijn - en in zijn ogen de mooiste variant die door mensen genegeerd wordt en ontweken.

Dankzij de VR-ervaring, bieden de Ricardo Cavolo stickers Chiquita consumenten een uitstapje naar een magische wereld. Deze nieuwe speciale editie stickers zijn beschikbaar op www.chiquita.nl/ricardo-cavolo.
 

Bureaus

Media

Economisch