Ruud Frambach wint literatuurprijs voor 'Doet marketing ertoe?'

28-11-2018 (10:25) - Marketing

'Doet marketing ertoe' van auteur en hoogleraar Ruud Frambach is verkozen tot Beste Marketingboek van 2018. Hij mocht de PIM Marketing Literatuur Prijs in ontvangst nemen tijdens een evenement in de Jaarbeurs te Utrecht. Guy van Liemt en Gert Koot wonnen de prijs voor Beste Marketing Studieboek 2018 voor hun boekwerk 'Marketingcommunicatie in 14 stappen'.


Andere kanshebbers voor de prijs voor het beste marketingboek waren Antal de Waij met 'Content!' en Steven van Belleghem met 'Customers the day after tomorrow'. Alle genomineerden worden door juryvoorzitter Hans Molenaar geprezen omdat ze volgens hem laten zien dat marketing steeds meer impact krijgt bij allerlei soorten organisaties en allerlei typen vraagstukken van commerciële aard.
     'Deze vakmensen hebben de moeite genomen hun visie op schrift te stellen en een discussie aan te gaan om marketeers te helpen het vak nog beter uit te oefenen. Dit verdient veel respect en lof', zegt Molenaar.


Frambach gaat de discussie aan door in te gaan op de ietwat brutale vraag of marketing niet eigenlijk misleiding of geldverspilling is. Volgens hem ontstaat dat negatieve beeld van marketing al snel, omdat sommige marketeers vooral resultaten op de korte termijn voor ogen hebben. De hoogleraar laat in zijn boek zien hoe marketing juist wel waardevol kan zijn. 

 


Bureaus

Media

Economisch