Spijt van niet gemaakte reis onder de aandacht Booking.com

22-05-2018 (12:03) - Marketing

Onderzoek van Booking.com en ili laat zien dat wereldwijd maar liefst 71% van de reizigers spijt had van een niet gemaakte reis. Booking.com heeft in samenwerking met ili wereldwijd 20.500 reizigers ondervraagd. ili is bekend van het offline vertaalapparaat.


Uit het onderzoek blijkt dat Generatie Z heeft het meeste spijt, ruim een derde had avontuurlijker willen zijn en drie op de tien zou naar meer afgelegen bestemmingen willen gaan. 

 

nieuwe kansen

Ondanks spijtgevoelens van een niet gemaakte reis geeft meer dan de helft van de ondervraagde reizigers aan dat ze hun zorgen over een nieuwe bestemming achter zich hebben gelaten en er toch naartoe zijn gegaan. Vooral Generatie Z vaart met volle kracht vooruit om haar angsten te overwinnen, bijna twee derde van de 18- tot 24-jarigen heeft de kans gewaagd. De positieve impact hiervan is dat 44% in de toekomst verder durft te reizen, 41% meer vertrouwen heeft in het leven en 40% heeft een gevoel van persoonlijke overwinning. Ook verdiept reizen bestaande relaties en zorgt het voor nieuwe vriendschappen: bijna een derde van de reizigers (30%) versterkte de familiebanden en meer dan een kwart (27%) begon op vakantie nieuwe, langdurige vriendschappen. 

 

reizen is belangrijk

Voor meer dan de helft van de reizigers heeft de vakantie voor belangrijke veranderingen in hun leven gezorgd en dit percentage stijgt zelfs tot 71% voor 18- tot 24-jarigen. Volgens het onderzoek heeft bijna een vijfde hun doel of passie in het leven gevonden, 17% heeft een grote angst overwonnen en 15% heeft een nieuwe taal geleerd. Reizen kan ons ook fysiek en mentaal goed doen. Bijna de helft zegt dat reizen een positieve invloed op hun geestelijke gezondheid heeft gehad en 26% besloot beter voor hun lichaam te gaan zorgen.


Bureaus

Media

Economisch