Strategische samenwerking NOC*NSF en Persgroep Nederland van start

10-02-2018 (11:00) - Marketing

Vandaag hebben het Nederlands Olympisch Comité*Nederlandse Sport Federatie (NOC*NSF) en de Persgroep Nederland in het Holland Heineken House in PyeongChang hun meerjarige samenwerking bekend gemaakt.


Doelstelling van de samenwerking is om gemeenschappelijk unieke content (geschreven, beeld, video en radio) te maken en te verspreiden. Op deze wijze komen topsporters, de sterke merken van NOC*NSF en de Nederlandse sportbonden (nog) beter in beeld bij nog meer mensen. Ook biedt deze samenwerking de kans om thema’s zoals bewegen & gezondheid en sport in je regio zowel landelijk als regionaal ruime bekendheid te geven.


Nederland als sportland naar hoger plan

De ambities zoals die door beide partners worden onderstreept behelzen in één zin: Nederland als sportland samen naar een hoger plan brengen. Dit kan worden bereikt door meer mensen in contact te brengen met de sport, zowel lokaal, regionaal als landelijk. Zeker bij  hoogtepunten zoals nu tijdens  de Olympische Spelen van PyeongChang 2018, maar ook op de overige dagen van het jaar. Er is altijd overal in Nederland op sportgebied wel wat te doen. Deze samenwerking zal zeker ook extra aandacht geven aan de binding tussen fans en TeamNL.
 

videocontent

Een grote rol in de samenwerking zal video content hebben. Niet alleen online video’s op de sites van de Persgroep en  van NOC*NSF, maar juist ook op die van alle aangesloten 30 sportbonden. Daarvoor wordt een unieke videoplayer en videowall ontwikkeld.
 

Gerard Dielessen,
algemeen directeur van  NOC*NSF: “Wij zijn heel blij met dit partnership.  De Persgroep deelt onze ambitie om onze media aanpak naar een hoger niveau te  brengen. Zeker op digitaal vlak is daar nog veel te doen. Er is rond sport zoveel moois en boeiends te vertellen. Deze samenwerking zal ons  structureel mooie verhalen opleveren over wat we doen en meer impact geven.”
 

Erik Roddenhof,
CEO de Persgroep Nederland: “Het is vanzelfsprekend dat wij meer dan trots zijn op deze alliantie met NOC*NSF. Sport is een pijler van onze nieuwsmerken. En ons sporthart klopt stevig. Nu kunnen wij veel dieper gaan samenwerken om samen de beste verhalen te gaan maken. Ook past de partnership in onze video groei. De unieke content die uit deze deal voortvloeit zullen onze doelgroepen zeker gaan waarderen”.

Bureaus

Media

Economisch