Studenten lanceren Fluke voor coronaproof activiteiten

16-02-2021 (10:49) - Marketing

Vijf studenten komen in actie tegen de eenzaamheid, verveling en sociale isolatie die de huidige lockdown met zich meebrengt. Zij lanceren Fluke, een platform voor online ervaringen en coronaproof activiteiten.
 
De Amsterdamse studenten komen daarom met een bewezen middel tegen stress en delen wekelijks een nieuw overzicht met activiteiten bij jou in de buurt die in lijn zijn met de huidige coronamaatregelen.
 
Oesters plukken
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen in groepsverband dicht bij huis iets mogen ondernemen. Fluke helpt mensen daarom met het vinden van originele en coronaproof activiteiten op basis van hun locatie. Oesters plukken met een fles champagne, een virtuele Silent Disco met je vrienden in ieders eigen huiskamer of een bezoek aan een drive-in bioscoop zijn hier voorbeelden van.
 
“Mensen moeten hun sociale behoeften kwijt, ook tijdens corona. Het schaatsweekend was het perfecte voorbeeld van hoe je met twee mensen toch iets kunt ondernemen, terwijl je je aan de coronamaatregelen houdt. Het doet de mensen goed en ze lopen meteen met een grote glimlach over straat” zegt Roselin de Nooijer, initiatiefneemster Fluke, “Het is belangrijk dat mensen hun sociale behoeften kunnen blijven vervullen en zelfs iets kunnen doen tegen verveling en eenzaamheid. Wij zorgen dat het veilig kan.”
 
Lege plekken vullen
Fluke is opgezet door Roselin de Nooijer, Yvette Kort, Bart Dassen, Lennard Terlouw en Oskar Diry om recreatie- en horeca-ondernemers te helpen om op maximale capaciteit te draaien door lege plekken en lastminute annuleringen op te vullen. Locaties, zoals restaurants, theater en sportverenigingen kunnen in realtime aanbiedingen op het platform zetten om zo meer klanten te bereiken.
 
Fluke helpt op deze manier mensen aan het vinden van lokale activiteiten. Tijdens de coronacrisis is het platform gericht op activiteiten die lockdownproof zijn aan te bieden. Als eerste initiatief om een volledig overzicht te geven van mogelijke activiteiten helpt Fluke zowel ondernemers als consumenten.
 
Fluke heeft in zeer korte tijd al veel succes behaald, zo zijn ze in 2021 al boven de 150 abonnees gegroeid en eindigden ze als runner up in de pitch competitie finale van de Master Entrepreneurship van de Universiteit van Amsterdam. 

Bureaus

Media

Economisch